У статті простежується розвиток поняття “мімесис” у докантівську, модерну й післямодерну добу з урахуванням історичних змін у розумінні самого поняття “природа” як реальне оточення й “людська природа”.
Досліджено тему музично-театральної основи жанровості та стилю Гофманової прози, зокрема
вплив зінгшпілю Моцарта. Розглядаються контраст, різноманітність та різнохарактерність як
принципи побудови дії та групування ...
У статті розкривається образ музики в романі Г. Гессе “Гра в бісер”. З’ясовуються питання: що
послужило акустичним прототипом “касталійської музики”; у чому естетична суть касталійської
“гри в бісер” і який її зв’язок з ...
Дитяча література розглядається як явище, що перебуває в постійному розвитку. У різні
історичні епохи постійно змінюється співвідношення її естетичного, виховного й науково-
пізнавального змістів. Тож самé незмінне “тіло” ...
У статті об’єкти уваги поета-мандрівника класифікуються по-новому
й розкриваються як тотожність природно-географічних, історико-археологічних і суто людських явищ. Також обстоюється думка, що мандрівкою в Італію почався ...
Розкривається зв’язок з філософією І. Канта генези таких романтичних понять і термінів, як гра, дотепне,
фрагмент, парадоксальне, гротеск, фантастичне, іронія.