Методами сканирующей и просвечивающей электронной микроскопии выполнены исследования структуры, фазового состава и дефектной субструктуры рельсовой стали, подвергнутой облучению электронными пучками в различных режимах и усталостному нагружению до разрушения. Выявлен режим обработки поверхности рельсовой стали высокоинтенсивными электронными пучками, позволяющий многократно (в ≈ 2,5 раза) увеличить её усталостную долговечность. Обсуждены физические механизмы увеличения усталостной долговечности стали, обработанной электронным пучком.
Методами сканівної та просвітлювальної електронної мікроскопії виконано дослідження структури, фазового складу і дефектної субструктури рейкової сталі, підданої опроміненню електронними пучками за різних режимів і втомного навантаження до руйнування. Виявлено режим оброблення поверхні рейкової сталі високоінтенсивними електронними пучками, який уможливлює багатократно (в ≈ 2,5 рази) збільшити її втомну тривкість. Обговорено фізичні механізми збільшення втомної тривкости сталі, обробленої електронним пучком.
Investigations of the structure, phase composition, and defect substructure of the rail steel subjected to the electron-beam irradiation in different regimes and fatigue loading up to fracture are carried out by methods of scanning and transmission electron microscopy. The regime of rail steel surface treatment by high-intensive electron beams allowing increasing the fatigue life repeatedly (by ≈ 2.5 times) is revealed. Physical mechanisms of the fatigue life increase of the steel treated by an electron beam are discussed.