У статті здійснюється спроба систематизації та мистецтвознавчої інтерпретації живопису відомого художника,
поета, перекладача, одного з організаторів мистецького
життя у Львові та діаспорі Святослава Гординського
(1906—1993). Основними пам’ятками, що розглядаються, є твори найбільш інтенсивного за пошуками нових формальних рис мистецтва 1920—1930-х рр., а дотично —
твори періоду Другої світової війни та перших років еміграції митця в Німеччині та США. В аналізі формальних рис
полотен художника враховується значення школи О. Новаківського, а також перебування у Парижі.
In the article have been presented some results got during an
attempt of systematization and scientific interpretation of painted
creations by Svyatoslav Hordynsky (1906—1993), eminent
artist, poet, translator, organizer of artistic life in Lviv as
well as in diaspora. To general considered specimens belong
paintings created in the course of most intensive search for new
formal artistic qualities in 1920s and 1930s and obliquely —
works of WWII period and artist’s first emigrational years in
Germany and USA.
В статье осуществлена попытка систематизации и искусствоведческой интерпретации живописи известного художника, поэта, переводчика, одного из организаторов
художественной жизни во Львове и диаспоре Святослава
Гордынского (1906—1993). Основными рассматриваемыми образцами являются произведения времени наиболее
интенсивных исканий новых формальных качеств 1920—
1930-х гг., а косвенно — периода Второй мировой войны и
первых годов эмиграции художника в Германии и США.