Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Генезис малого бизнеса в экономической науке

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Смирнова, Е.А.
dc.date.accessioned 2016-02-04T21:45:02Z
dc.date.available 2016-02-04T21:45:02Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Генезис малого бизнеса в экономической науке / Е.А. Смирнова // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 278, Т. 1. — С. 103-106. — Бібліогр.: 11 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93917
dc.description.abstract В статье раскрыты теоретические понятия «малый бизнес», «малое предпринимательство». Определены главные признаки предприятий малого бизнеса и разновидности субъектов малого бизнеса. Выделены виды малых предприятий, отличающихся друг от друга видами деятельности и стратегией поведения. Рассмотрены стратегии роста малых фирм. uk_UA
dc.description.abstract У статті розкрито теоретичні поняття «малий бізнес», «мале підприємництво». Визначено головні ознаки підприємств малого бізнесу та різновиди суб'єктів малого бізнесу. Виділені види малих підприємств, що відрізняються один від одного видами діяльності та стратегією поведінки. Розглянуті стратегії росту малих фірм. uk_UA
dc.description.abstract In modern conditions at the stage of formation of economy of the Russian Federation to the unstable economic situation in the country, in terms of the impact of the global financial crisis and sanctions have highlighted the importance of the socio-economic development of the state, which depends largely on the development of small business. In the framework of economic science have been actively studied problems of small business development. Small business is able to respond flexibly to changing conditions in global markets. That allows you to maximize the economic potential and determines the level of competitiveness of the national economy. Priority development of small business need to solve socio-economic problems: the formation of a market infrastructure, attracting a significant portion of the population in the system of economic relations. Small business performs a number of major economic and social problems, namely: produces tax deductions to the budgets of all levels in the country, develops an economic sector, creates jobs and promotes competition. Taking into account the results of the analysis, it should be noted that small business is an integral part of the socio-economic system of the state. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ uk_UA
dc.title Генезис малого бизнеса в экономической науке uk_UA
dc.title.alternative Генезис малого бізнесу в економічній науці uk_UA
dc.title.alternative The genesis of small business in economic science uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 334


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис