Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

К вопросу о кодексе корпоративной социальной ответственности туристических компаний

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Муратова, Л.Р.
dc.contributor.author Царенко, Н.В.
dc.date.accessioned 2016-02-04T18:06:04Z
dc.date.available 2016-02-04T18:06:04Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation К вопросу о кодексе корпоративной социальной ответственности туристических компаний / Л.Р. Муратова, Н.В. Царенко // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 278, Т. 1. — С. 39-41. — Бібліогр.: 3 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93804
dc.description.abstract Определено понятие «корпоративная социальная ответственность (КСО) туристических компаний» в контексте разработки кодекса КСО. Обозначены организации, инициирующие соблюдение норм КСО в сфере туризма. Рассмотрены нормативно-законодательные акты, регламентирующие нормы КСО для туристических компаний. Обоснована целесообразность разработки и реализации в деятельности туристических компаний Кодекса КСО, который бы учитывал интересы всех заинтересованных сторон и устанавливал правила социально ориентированного ведения бизнеса. uk_UA
dc.description.abstract Визначено поняття «корпоративна соціальна відповідальність (КСВ) туристичних компаній» в контексті розробки кодексу. Позначені організації, які ініціюють дотримання норм КСВ у сфері туризму. Розглянуто нормативно-законодавчі акти, що регламентують норми КСВ для туристичних компаній. Обґрунтовано доцільність розробки та впровадження в діяльність туристичних компаній Кодексу КСВ, який би враховував інтереси всіх зацікавлених сторін і встановлював правила соціально орієнтованого ведення бізнесу. uk_UA
dc.description.abstract The article considered the definition of "corporate social responsibility of tourism companies" as the foreign and domestic policy, a set of practical activities and ongoing programs that are integrated into the process of creating and providing tourism services and are based on social, environmental and economic responsibility of travel companies to consumers and society. Allocated internal and external manifestations of corporate social responsibility. Considered normative acts regulating external and internal standards of corporate social responsibility for tourism companies. Identified gaps in the regulation of corporate social responsibility in the existing regulatory and legislative acts. Highlighted the organizations that initiated the development and application of standards of corporate social responsibility for the travel industry in the Russian Federation. The advantages and disadvantages of compliance with corporate social responsibility activities of travel agencies. The expediency of the development of the Code of corporate social responsibility and travel companies, which would take into account the interests of all stakeholders, and establishes the rules of socially oriented way of making a business. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ uk_UA
dc.title К вопросу о кодексе корпоративной социальной ответственности туристических компаний uk_UA
dc.title.alternative До питання про кодекс корпоративної соціальної відповідальності туристичних підприємств uk_UA
dc.title.alternative To the question of the code of corporate social responsibility of travelling companies uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 334.02


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис