Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Архитектурный подход к моделированию коммерческой деятельности предприятия

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Герасимова, С.В.
dc.contributor.author Нечай, В.В.
dc.date.accessioned 2016-01-27T14:06:45Z
dc.date.available 2016-01-27T14:06:45Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Архитектурный подход к моделированию коммерческой деятельности предприятия / С.В. Герасимова, В.В. Нечай // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 276. — С. 185-189. — Бібліогр.: 8 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93370
dc.description.abstract Уточнены теоретические аспекты составляющих коммерческой деятельности предприятия розничной торговли: сущность, этапы, показатели. Сделан акцент на показателях экономической эффективности коммерческой деятельности предприятия и факторах влияния. Предложен архитектурный подход к детализации коммерческой деятельности предприятий, на основе чего разработаны модели (диаграммы), отображающие ключевые бизнес-процессы. uk_UA
dc.description.abstract Уточнено теоретичні аспекти складових комерційної діяльності підприємства роздрібної торгівлі: сутність, етапи, показники. Зроблено акцент на показниках економічної ефективності комерційної діяльності підприємства та факторах впливу. Запропоновано архітектурний підхід до деталізації комерційної діяльності підприємства, на основі чого розроблено моделі (діаграми), що відображають ключові бізнес-процеси. uk_UA
dc.description.abstract Theoretical aspects of components of commercial activity of the enterprise of retail trade are specified: essence, stages, indicators. Commercial activity, being an indispensable condition of the consumer market and business in the sphere of commerce is interpreted as the operations connected with a purchase and sale of goods, complete meeting consumers demands, the maximum reduction of distribution costs, development of target commodity markets and receiving of profit on this basis. The main stages of commercial activity include: choice of methods of sale; analysis of demand for goods; formation of the optimum range; information and advertizing activity; organization of a complex of services to consumers. The emphasis is placed on indicators of economic efficiency of commercial activity of the enterprise and factors of influence on retail environment. Architectural approach to specification of commercial activity of the enterprises on the basis of which models (diagrams) displaying key business processes are developed is offered. For development of models methodologies of the structural analysis and ARIS were used. This approach allows modeling the results of commercial activity, defining the different production and organizational factors, requirements, the principles concerning indicators of efficiency of commercial activity of the enterprises. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ uk_UA
dc.title Архитектурный подход к моделированию коммерческой деятельности предприятия uk_UA
dc.title.alternative Архітектурний підхід до моделювання комерційної діяльності підприємства uk_UA
dc.title.alternative Architectural approach to modeling business companies uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 330.46


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис