Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Ритмы «умной толпы»: танцевальный флешмоб как явление современной массовой культуры

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Дункевич, С.Г.
dc.date.accessioned 2016-01-24T14:50:28Z
dc.date.available 2016-01-24T14:50:28Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Ритмы «умной толпы»: танцевальный флешмоб как явление современной массовой культуры / С.Г. Дункевич // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 273. — С. 115-119. — Бібліогр.: 13 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93151
dc.description.abstract В статье охарактеризован танцевальный флешмоб как относительно новое, но очень популярное явление современной массовой культуры. На основе теоретического и практического материала проанализированы условия возникновения, принципы организации, отличительные особенности танцевальных флешмобов в мировой и отечественной практике. uk_UA
dc.description.abstract У статті охарактеризовано танцювальний флешмоб як відносно нове, але дуже популярне явище сучасної масової культури. На основі теоретичного і практичного матеріалу проаналізовано умови виникнення, принципи організації, характерні особливості танцювальних флешмобів у світовій та вітчизняній практиці. uk_UA
dc.description.abstract In the article dancing flash mob is described as relatively new but very popular phenomenon of modern mass culture. On the basis of theoretical and practical materials the terms of origin, principles of organization, distinctive features of dancing flash mob in the world and domestic practice are analysed. The author exposes genetic connections of flash mob with other demonstrations of actionism, such as a carnival culture, performance and happening. In the article it is proved that on the modern stage of dancing flash mobs are the brightest, the most spectacular and memorable flashmob-actions, which provide the heightened interest to them from the audience of electronic tools of communication (first and foremost visitors of the popular internet site «YouTube»). Modern flash mob is addressed just to the virtual instead of real audience that compels to get involved professional producers, choreographers, dancers, video statements to its organization and conducting. For the same reason political, economic and social factors exerts the large influence on frequency of conducting of dancing flash mobs and their scenarios but it conflicts with ideology of organizers of the first flash mobs. It is convincingly proved, that modern dancing flash mob frequently only imitates such canonical features of the given type of activity as creativity, spontaneity, and absence of single center is guidance, absence of commercial benefit and political personal interest. This fact is confirmed, for example, by organization of flashmob-festivals or appearing of professional organizers of flashmob-actions which regarding their conducting as a type of business. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Вопросы духовной культуры – КУЛЬТУРОЛОГИЯ uk_UA
dc.title Ритмы «умной толпы»: танцевальный флешмоб как явление современной массовой культуры uk_UA
dc.title.alternative Ритми «розумного натовпу»: танцювальний флешмоб як явище сучасної масової культури uk_UA
dc.title.alternative Rhythms of «smart mob»: dancing flash mob as the phenomenon of modern mass culture uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 793.3+ 379.83/.84


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис