Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Совершенствование системы мотивации персонала средств размещения индустрии туризма АРК

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Максимюк, Н.В.
dc.date.accessioned 2016-01-22T17:26:15Z
dc.date.available 2016-01-22T17:26:15Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Совершенствование системы мотивации персонала средств размещения индустрии туризма АРК / Н.В. Максимюк // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 258. — С. 46-49. — Бібліогр.: 6 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92810
dc.description.abstract В статье изучено понятие «мотивация персонала», рассмотрены основные теории мотивации трудовой деятельности, даны рекомендации по совершенствованию системы мотивации персонала средств размещения индустрии туризма АРК за счет включения показателей удовлетворенности работой персонала, сохранения кадровой базы и пр. в систему стратегических показателей (BSC). Для обеспечения своевременного информирования работников, системы обратной связи, обмена идеями рекомендуется создать Веб-портал. uk_UA
dc.description.abstract У статті вивчене поняття «мотивація персоналу», розглянуті основні теорії мотивації трудової діяльності, дані рекомендації з удосконалення системи мотивації персоналу засобів розміщення індустрії туризму АРК за рахунок включення показників задоволеності роботою персоналу, збереження кадрової бази та ін. у систему стратегічних показників (BSC). Для забезпечення своєчасного інформування працівників, системи зворотного зв'язку, обміну ідеями рекомендується створити Веб-портал. uk_UA
dc.description.abstract In the article the concept of staff motivation is studied, the basic theories of staff motivation (content and process) are made a comparative analysis. As a result, a number of conclusions are done: 1) every theory of staff motivation has its advantages and disadvantages, the process theory does not compete with content theory, but rather it complement content theory; 2) the basis of an effective system of motivation is understanding between management and its staff: in this case it is the inclusion of key perfomance indicators (KPI) of job satisfaction of staff, maintaining human resource base, etc. in strategic indicators (Balanced Scorecard). It is recommended to create a Web portal company to provide timely information to staff, the feedback system, the exchange of ideas. In Web portal company it is necessary to add information about Balanced Scorecard, successful proposals and the results of their implementation, etc. In addition it is necessary to agree the system of bonuses to staff with Balanced Scorecard of enterprise. This will ensure the material and non-material staff motivation, the bonuses will be predictable and fair, and the company will use the full human potential to improve its competitiveness. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ uk_UA
dc.title Совершенствование системы мотивации персонала средств размещения индустрии туризма АРК uk_UA
dc.title.alternative Staff motivation improvement of tourism industry accommodation in Сrimea uk_UA
dc.title.alternative Удосконалення системи мотивації персоналу засобів розміщення індустрії туризму АРК uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 338.48


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис