В статье выделены характеристики при выборе места съездов и конференций с точки
зрения организаторов; изучен состав комплекса интернет-маркетинга средств размещения; даны
рекомендации по его совершенствованию: детализация информации относительно «Внутренних
конференц-залов»; специальный телефонный номер для организаторов встреч; заказ обратного звонка;
скидки на аренду конференц-зала или бесплатная аренда при количестве проживающих участников от
«один бесплатный дополнительный номер организаторам на каждые гостиничных мест»; упрощение
процедуры регистрации.
У статті виділені характеристики при виборі місця з'їздів і конференцій з погляду
організаторів; вивчен склад комплексу інтернет-маркетингу засобів розміщення; надано рекомендації з
його вдосконалювання: деталізація інформації відносно «Внутрішніх конференц-залів»; спеціальний
телефонний номер для організаторів зустрічей; замовлення зворотного дзвінка; знижки на оренду
конференц-залу або безкоштовна оренда при кількості проживаючих учасників від; «один безкоштовний
додатковий номер організаторам на кожні готельних місць»; спрощення процедури реєстрації.
Characteristics for choice of congress places and conferences from the manager’s point of view are
marked out in the article: “premises for conducting of conferences, price, quality of food and drinks, rooms,
additional services, payment procedure, registration during participants’ arrival and departure, employees
charges, area for exhibition organization and past experience”. Accommodation Internet marketing complex
content was studied: “service, price, distribution, communication, payment, sale’s promotion, management of
relations with customers, internet technology (web site main characteristics).”
Internet marketing has rather moderate price and allows: to provide flexible accommodation pricing policy,
individual approach to client and to raise awareness of potential clients, to provide possibility of distant contact.
Recommendations for its improvement are given: information detailing concerning “inside conference hall”;
special phone number for reception managers, call back order, discounts on conference hall rent or free rent by
quantity of resident participants more than ; “one free additional number for managers for each hotel
accommodation”; simplification of “registration during participants’ arrival and departure” procedure.