dc.contributor.author |
Микитинец, О.И. |
|
dc.date.accessioned |
2016-01-12T20:23:14Z |
|
dc.date.available |
2016-01-12T20:23:14Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.citation |
Urban anthropology: роль креативных индустрий в
конституировании городского культурного пространства
/ О.И. Микитинец // Культура народов Причерноморья. — 2012. — № 252. — С. 163-167. — Бібліогр.: 14 назв. — рос. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
1562-0808 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/91604 |
|
dc.description.abstract |
В статье рассматривается ряд стратегий развития современного культурного
пространства города. Анализируется роль креативных индустрий не только как феномена уникального
взаимодействия экономики впечатлений, социальной политики и культуры, но и как основы для
развития современной культуры. Город в исследовании понимается как особый феномен, онтологически
обуславливающий форму и содержание культуры. Новый взгляд на культуру, оформившийся к концу ХХ
века, расширил саму область культуры и превратил город в произведение искусства.
Ключевые слова: городская антропология, культура, креативные индустрии, урбанизм. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті розглядається ряд стратегій розвитку сучасного культурного простору міста.
Аналізується роль креативних індустрій не тільки як феномена унікальної взаємодії економіки вражень,
соціальної політики та культури, але і як основи для розвитку сучасної культури. Місто в дослідженні
розуміється як особливий феномен, що онтологічно зумовлює форму і зміст культури. Новий погляд на
культуру, що оформився наприкінці ХХ століття, розширив саму область культури і перетворив місто
на витвір мистецтва.
Ключові слова: міська антропологія, культура, креативні індустрії, урбанізм. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
The article discusses a number of strategies for the development of modern cultural space of the city.
Talking about the culture of the modern world, we eventually come to the phenomenon of the city and the type of
urban culture. More and more subordinate processes global urbanization of the world countries, we are
gradually moving to the cities of the world.
The purpose of the study is to investigate the role of creative industries in the constitution of the urban cultural
space.
In this article there are such parts as "Urbanism as a way of life", "City as a social laboratory", "Urban
environment and cultural industries:" The whole world - theater, and the city - is the scene "" that analyze the
part of creative industries not only as a phenomenon of unique interaction between the economy of impressions,
social policy and culture, but also as a basis for the development of modern culture.
In the conclusions of the article is noted that the city is a special phenomenon, ontologically may influence the
form and content of culture. The new approach, a new view of culture took shape at the end of the twentieth
century, not only expanded the field of culture itself, combining it with the constitutive environment, but also
turned the cities themselves into works of art. Cities that were able to transform themselves through the culture,
make up the largest group in a number of successful examples of urban space.
Key words: urban anthropology, culture, creative industries, urbanism. |
uk_UA |
dc.language.iso |
ru |
uk_UA |
dc.publisher |
Кримський науковий центр НАН України і МОН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Культура народов Причерноморья |
|
dc.subject |
Вопросы духовной культуры – КУЛЬТУРОЛОГИЯ |
uk_UA |
dc.title |
Urban anthropology: роль креативных индустрий в конституировании городского культурного пространства |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Urban anthropology: роль креативних індустрій в конституюванні міського культурного простору |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Urban anthropology: role of the creative industries in the constitution of the urban cultural space |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
first published |
uk_UA |
dc.identifier.udc |
304.44 |
|