Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Шостак, С. |
|
dc.date.accessioned |
2015-12-22T11:31:44Z |
|
dc.date.available |
2015-12-22T11:31:44Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.citation |
Механизмы культурной диффузии / С. Шостак // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2005. — № 3. — С. 142–164. — Бібліогр.: 19 назв. — рос. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
1563-4426 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90136 |
|
dc.description.abstract |
The article is dedicated to the sociological conceptualization of the cultural diffusion
process. Sources of conceptualization of this phenomenon, its constituents and typological models were analyzed by the author. Special attention has been paid to the
cultural diffusion mechanism in modern society. The following mechanisms were
defined in the article: migration, tourism, trade, leisure, and mass media, which
represent relocation diffusion and expansion diffusion. |
uk_UA |
dc.language.iso |
ru |
uk_UA |
dc.publisher |
Iнститут соціології НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Социология: теория, методы, маркетинг |
|
dc.title |
Механизмы культурной диффузии |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті