Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Купцов, А.
dc.date.accessioned 2015-12-21T17:25:39Z
dc.date.available 2015-12-21T17:25:39Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга / А. Купцов // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2004. — № 2. — С. 91–106. — Бібліогр.: 20 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1563-4426
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90083
dc.description.abstract The article is devoted to analysis of manipulation aspects of social interaction within political marketing context. The author considers the concept of manipulation, shows the specific of sociological approach in this field. The main problem is the relation of manipulation in electoral process in Ukraine with the democratic changes of the Ukrainian political culture during the last decade. Special attention is paid to con sideration of the mass media role, problems of Ukrainian information space, potentials of manipulation component within election campaigns. The main conclusion is that the usage of manipulative technologies makes possibilities of political marketing more sizable, but influences perspectives of democracy in Ukraine. The author's view may be interesting for scholars in the field of politics, mass communications and social psychology. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Iнститут соціології НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Социология: теория, методы, маркетинг
dc.title Манипулятивная составляющая социального взаимодействия в контексте политического маркетинга uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис