Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Танчер, В.
dc.date.accessioned 2015-12-20T10:46:59Z
dc.date.available 2015-12-20T10:46:59Z
dc.date.issued 2000
dc.identifier.citation Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления / В. Танчер // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 4. — С. 125–132. — Бібліогр.: 8 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1563-4426
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89886
dc.description.abstract Interrelation of sociology with ideology have subjected to argument since the formation of this branch of science. In the present-day situation the traditional problem of the ideologization of sociological knowledge is perceived from the post-modern viewpoint as a rejection of modernist ideological garment — both bourgeois and communist. Instead, the slogan of “ideology of professionalism” is propounded. In the article the points of view of A.Giddens, R.Collins, Z.Bauman, J.Alexander et al. are analyzed in the context of the problem discussed. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Iнститут соціології НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Социология: теория, методы, маркетинг
dc.title Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис