Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Танчер, В. |
|
dc.date.accessioned |
2015-12-20T10:46:59Z |
|
dc.date.available |
2015-12-20T10:46:59Z |
|
dc.date.issued |
2000 |
|
dc.identifier.citation |
Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления / В. Танчер // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 4. — С. 125–132. — Бібліогр.: 8 назв. — рос. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
1563-4426 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89886 |
|
dc.description.abstract |
Interrelation of sociology with ideology have subjected to argument since the formation of this branch of science. In the present-day situation the traditional problem
of the ideologization of sociological knowledge is perceived from the post-modern
viewpoint as a rejection of modernist ideological garment — both bourgeois and
communist. Instead, the slogan of “ideology of professionalism” is propounded. In the
article the points of view of A.Giddens, R.Collins, Z.Bauman, J.Alexander et al. are
analyzed in the context of the problem discussed. |
uk_UA |
dc.language.iso |
ru |
uk_UA |
dc.publisher |
Iнститут соціології НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Социология: теория, методы, маркетинг |
|
dc.title |
Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті