Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Суковатая, В. |
|
dc.date.accessioned |
2015-12-19T18:32:18Z |
|
dc.date.available |
2015-12-19T18:32:18Z |
|
dc.date.issued |
2001 |
|
dc.identifier.citation |
Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ / В. Суковатая // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 2. — С. 131–143. — Бібліогр.: 13 назв. — рос. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
1563-4426 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89706 |
|
dc.description.abstract |
The article presents analysis of the entrepreneurship stereotypes in the mass consciousness of Ukrainians. There are discussed the pattern of women’s life represented
in soviet and post-soviet public discourse, as well as the anti-feminist myths typical in
the mass media. The subjective feminine images constructed by women in order to
interpret their lives, professional, family and marriage status are described. As a result,
the author concludes that many businesswomen consider their self-realization in
business as the ‘cultural trans-regression’ form and way to overcoming gender borders. |
uk_UA |
dc.language.iso |
ru |
uk_UA |
dc.publisher |
Iнститут соціології НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Социология: теория, методы, маркетинг |
|
dc.subject |
Мнение эксперта |
uk_UA |
dc.title |
Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті