У статті розглянуто комплексний підхід до розроблення засобів експресдіагностики технічного стану лінійної частини магістральних трубопроводів, який включає застосування експериментальних і розрахункових
методів визначення напружено-деформованого стану трубопроводів на
небезпечних ділянках, у тому числі за наявності дефектів типу тріщин,
та до оцінки ймовірності виникнення аварійної ситуації. Така оцінка дає
можливість оперативно приймати обґрунтовані рішення щодо продовження експлуатації трубопроводу або його зупинки для виконання ремонтних робіт. Запропонований підхід ґрунтується на використанні сучасних вимірювальних пристроїв та застосуванні положень теорії тонких оболонок, механіки матеріалів і механіки руйнування. Наведено приклади усунення
деяких найпоширеніших пошкоджень у вигляді поздовжніх тріщин.
В статье рассмотрен комплексный подход к разработке средств экспресс-диагностики технического состояния
линейной части магистральных трубопроводов, который включает применение экспериментальных и расчетных
методов определения напряженно-деформированного состояния трубопроводов на опасных участках, в том числе при наличии дефектов типа трещин, и к оценке вероятности возникновения аварийной ситуации. Такая оценка позволяет оперативно принимать обоснованные решения относительно продолжения эксплуатации трубопровода или его остановки для выполнения ремонтных работ. Предложенный подход основан на использовании современных измерительных устройств и положений теории тонких оболочек, механики материалов и механики разрушения. Приведены примеры устранения некоторых наиболее распространенных повреждений в виде продольных трещин.
The article considers a complex approach to development facilities for express-diagnostics of the linear part of main pipelines
which include using experimental and design methods of determining the stress-strain state of pipelines on dangerous
parts, including presence of crack-type defects, and estimating the probability of emergency situation. Such estimation
allows making a reasoned decision on continuation of the pipeline operation or necessity to suspend it for damage
repair. Examples of elimination of some widespread damages in the form of longitudinal cracks are presented.