У роботі описані аспекти розвитку формальних теорій логіко-онтологічного представлення знань, що містяться уприродномовних текстах. Зокрема, представлено три фундаментальні методи генерування онтологічних категорій; описанонайвагоміші віхи розвитку основних підмножин класичної логіки та варіантів їх реалізації у прикладних системах; вказано наможливості й обмеження даних підмножин і систем. На основі описаних можливостей логічних систем проведено їхпорівняльний аналіз; відносні оцінки аналізу зведено в таблицю. За даними таблиці обґрунтовано доцільність тазапропоновано можливу схему використання розглянутих систем логіки. Табл.: 1. Іл.: 2. Бібліогр.: 19 назв.
В работе описаны аспекты развития формальных теорий логико-онтологического представления знаний, содержащихся в естественноязыковых текстах. В частности, представлены три фундаментальных метода генерирования онтологических категорий, описаны важнейшие моменты развития основных подмножеств классической логики и вариантов их реализации в прикладных системах; указано на возможности и ограничения этих подмножеств и систем. На основе описанныхвозможностей логических систем выполнен их сравнительный анализ, относительные оценки анализа сведены в таблицу.По данным таблицы обоснована целесообразность и предложена возможная схема использования рассмотренных системлогики. Табл.: 1. Ил.: 2. Библиогр.: 19 назв.
In the paper are aspects of evolution of the logic-ontological theories of representation of knowledge contained in the naturallanguage are shown. In particular, there are presented three fundamental methods of ontological categories generating. Themilestones in the evolution of the classical logics’ main subsets and their practical application versions are described; the systems’abilities and shortcomings are pointed out. Basing on described logical systems’ abilities, the comparative analysis was carried outand comparative estimations were brought together in a table. Using the table’s data, an advisability of using the logical systems is proved and a probable scheme of their applying is suggested. Tabl.: 1. Figs.: 2. Refs.: 19 titles.