Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

“Скифский арфист” (к интерпретации одной из сцен сахновской пластины)

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Вертиенко, А.В.
dc.date.accessioned 2014-11-07T14:57:31Z
dc.date.available 2014-11-07T14:57:31Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation “Скифский арфист” (к интерпретации одной из сцен сахновской пластины) / А.В. Вертиенко // Археологический альманах. — 2010. — № 21. — С. 320-332. — Бібліогр.: 62 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 2306-6164
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/70520
dc.description.abstract Основной целью статьи является интерпретация роли “арфиста” на золотой сахновской пластине (IV в. до н.э.). Приведено еще два скифских изображения музыканта. Как правило, исследователи интерпретируют данный образ на пластине как неотъемлемую часть сцены пира-жертвоприношения (М.И. Артамонов, С.С. Бессонова, Л.С. Клочко), священного брака (Д.С. Раевский) или празднования победы (М.В. Русяева). В данной статье, предложено рассмотрение и интерпретация образа “скифского арфиста”, как составной части танатологического мифа. В качестве аргументации приведены мифологические параллели, описывающие происхождение арфы (фандыр) в осетинском нартовском эпосе. Также затронуты другие аспекты представлений об этом музыкальном инструменте в иранском мире. uk_UA
dc.description.abstract Головна мета статті полягає в інтерпретації ролі арфіста на золотій сахнівській пластині (IV ст. до н.е.). Наведено ще два скіфських зображення музики. Як правило, дослідники інтерпретують даний образ на пластині як невід’ємну частину сцени бенкету-жертвоприношення (М.І. Артамонов, С.С. Бессонова, Л.С. Клочко), священного шлюбу (Д.С. Раєвський) або святкування перемоги (М.В. Русяєва). У даній статті запропоновано розгляд і інтерпретацію образу “скіфського арфіста”, як складової частини танатологічного міфу. В якості аргументації наведені міфологічні паралелі, що описують походження арфи (фандыр) в осетинському нартівському епосі. Також залучені й інші аспекти уявлень про цей музичний інструмент в іранському світі. На противагу існуючим думкам, дана сцена може бути пов’язана з загальноіранською поховальною традицією. uk_UA
dc.description.abstract The main aim of the paper is interpretation of the harpist’s role on the Sakhnovka golden plate (4th cent. B.C.). Two other Scythian images of the musician are presented. Usually, the researchers analyses the meaning of the plate subject as an integral part of a sacrifice-banquet scene (Artamonov, Bessonova, Klochko), sacred marriage (Raevsky) or victory celebration (Rusyaeva). In this paper the “Scythian harpist” as a part of thanatological myth is presented and discussed. The mythological parallels describing the origin of the fandyr-harp from the Ossetic Epic (Narta) are given as argumentation. Other aspects of this musical instrument in Iranian world are also involved. In contrary, this scene could be connected with general Iranian funeral tradition. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Інститут археології НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Археологический альманах
dc.title “Скифский арфист” (к интерпретации одной из сцен сахновской пластины) uk_UA
dc.title.alternative “Скіфський арфіст” (до інтерпретації однієї зі сцен сахнівської пластини) uk_UA
dc.title.alternative “Scythian harpist” (to the interpretation of one scene on the Sakhnovka plate) uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис