Приведены результаты экспериментальных исследований по влиянию скорости прокатки на контактные касательные напряжения и коэффициент трения в очаге деформации. Опытами установлено, что с увеличением скорости валков от 0,2 до 0,8 м/с при прокатке полос с технологической смазкой опережение и коэффициент трения существенно уменьшаются; при прокатке полос в сухих валках величины опережения и коэффициента трения возрастают с увеличением скорости прокатки v до 0,5 м/с, а при прокатке с v > 0,5 м/с параметры стабилизируются. Дано физическое толкование изменения исследуемых параметров.
Наведено результати експериментальних досліджень по впливу швидкості прокатки на контактні дотичні напруження і коефіцієнт тертя в осередку деформації. Дослідами встановлено, що при збільшенні швидкості валків від 0,2 до 0,8 м/с при прокатуванні штаб із технологічним мастилом випередження і коефіцієнт тертя істотно зменшуються; при прокатуванні штаб у сухих валках величини випередження і коефіцієнта тертя зростають при збільшенні швидкості прокатки v до 0,5 м/с, а при прокатуванні з v > 0,5 м/с параметри стабілізуються. Наведено фізичне тлумачення зміни досліджуваних параметрів.
The tests investigation results of rolling velocity influence on contact tangents strain and fiction coefficient in the point (site) of deformation are concerned. It was determined by experiments that with increasing of rolls velocity from 0,2 to 0,8 m/s while strips are being rolled with rolling lubricant, the forward creep and friction coefficient are clearly reduction. But while strips are being rolled in dry rolls the value of forward creep and friction coefficient are rising with an increase of rolling velocity to ≈ 0,5 m/s. At the same time when rolling velocity excesses 0,5 m/s, the given parameters are stafilized. Physical explanation of the investigated parameters is given.