У матеріалі представлено фраґменти з дослідження “Відкритий твір” відомого сучасного італійського філософа, письменника, культуролога Умберто Еко. Вибране з цієї праці, в якій розкриваються новітні тенденції у мистецькому баченні дійсності, стосується музичного мистецтва. Аналізуючи низку музичних творів композиторів-аванґардистів ХХ сторіччя, автор доходить висновку, що відкритість мистецького твору робить його споживача (глядача, в музиці – слухача) дієвим учасником мистецтва, тобто його співавтором.
Материал представляет собой фрагменты исследования “Открытое произведение” известного современного итальянского философа, писателя, культуролога Умберто Эко. Избранное из этого труда, в котором рассматриваются новейшие тенденции в художественном видении действительности, касаются музыкального искусства. Анализируя ряд музыкальных произведений композиторов-авангардистов ХХ столетия, автор приходит к выводу, что открытость произведения делает его потребителя (зрителя, в музыке – слушателя) действенным участником произведения, то есть – его соавтором.
There are presented fragments from research “Opened work” by the known modern Italian philosopher, writer Umberto Eco. It is chosen from this labour in which the newest tendencies open up in artistic vision of reality, touches a musical art. Analysing the row of pieces of music by composers-avant-gardists of XX century, an author comes to the conclusion, that the openness of artistic work does his user (spectator, in music – listener) the effective participant of art, that by his co-author.