Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Спогад про Київ у малій прозі Бориса Антоненка- Давидовича

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Жигун, С.В.
dc.date.accessioned 2012-11-03T18:31:02Z
dc.date.available 2012-11-03T18:31:02Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Спогад про Київ у малій прозі Бориса Антоненка- Давидовича / С.В. Жигун // Актуальні проблеми слов’янської філології. Серія: Лінгвістика і літературознавство: Міжвуз. зб. наук. ст. — 2010. — Вип. XXIII, ч. 4. — С. 162-168. — Бібліогр.: 12 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn XXXX-0041
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/38400
dc.description.abstract У статті проаналізовано своєрідність образу Києва в оповіданнях “Тук-тук”, “Семен Іванович Пальоха”, “Щастя”, “Шурабуря” Б. Антоненка-Давидовича. З’ясовано, що творам першого періоду характерне потрактування теми, подібно до інших прозаїків “Ланки”. Однак у творах Б. Антоненка-Давидовича Київ постає містом-палімпсестом, де у сучасних картинах проступають давніші, це увиразнює зображення, індивідуалізує його. Значну увагу приділено оповіданню другого періоду “Щастя”, де Київ постає не тлом, а героєм твору, що рухає сюжет. Характерним прийомом, що забезпечує багатошаровість зображення, є спогад. Ключові слова: спогад, образ Києва, місто-палімпсест. uk_UA
dc.description.abstract В статье дан анализ своеобразия образа Киева в рассказах “Тук-тук”, “Семен Иванович Палеха”, “Счастье”, “Шурабуря” Б. Антоненко-Давидовича. Установлено, что для произведений первого периода характерна трактовка темы, аналогичная трактовке другими прозаиками “Ланки”. Однако в произведениях Б. Антоненко-Давидовича Киев предстает городом- палимпсестом, где в современных картинах проступают картины древние, делая изображение более выразительным, индивидуализируя его. Значительное внимание уделено рассказу второго периода “Счастье”, где Киев предстает не фоном, а героем произведения, развивающим сюжет. Характерным приемом, обеспечивающим многослойность изображения, является воспоминание. Ключевые слова: воспоминание, образ Киева, город-палимпсест. uk_UA
dc.description.abstract The article deals with the peculiarity analysis of Kyiv image, in the stories “Knock-knock”, “Semen Ivanovych Palioha”, “Happiness”, “Shuraburia” by B. Antonenko-Davydovych. It is established that the urban theme in the first period story is shown like in other works by the “Lanka” writers. But in the works by Antonenko-Davydovych Kyiv is described like a city-palimpsest, where ancient picture are shown through modern ones making the image of Kyiv to be more individual and more expressive. Much attention is paid to the second period story “Happiness” in which Kyiv becomes a character that moves the plot. So the recollection is a characteristic device that ensures the multilayer picture. Keywords: recollection, Kyiv image, city-palimpsest. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Актуальні проблеми слов’янської філології. Серія: Лінгвістика і літературознавство
dc.subject Прочитання київського тексту uk_UA
dc.title Спогад про Київ у малій прозі Бориса Антоненка- Давидовича uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 82–94(477–25) Антоненко-Давидович


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис