Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Study of improving the customer relationship management by data mining applications

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Danubianu, Mirela
dc.contributor.author Stanica, Anca Maria
dc.date.accessioned 2012-04-14T18:33:00Z
dc.date.available 2012-04-14T18:33:00Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Study of improving the customer relationship management by data mining applications / Mirela Danubianu, Anca Maria Stanica // Оптико-електронні інформаційно-енергетичні технології. — 2009. — № 1 (17). — С. 55-58. — Бібліогр.: 12 назв. — англ. uk_UA
dc.identifier.issn 1681-7893
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/32216
dc.description.abstract Companies must survive in a market, where are a lot of products and competitors which compete to gain the customers. In a such market there are some factors which influences the growing of the complexity of customer relationships. Some of these factors are: the compression of the marketing cycle times, the increasing of marketing costs, the avalanche of new products offering and the existence of niche competitors. The companies must react quickly to the challenges of these factors, reaction which consist in the right offer to the right person at the right time trough the right channel. CRM involves new ways of interacting with the customers which promises higher returns on investments for businesses by enhancing customer-oriented processes such as sales, marketing, and customer service. Data mining- techniques for automate detecting of relevant patterns in databases- helps companies build personal and profitable customer relationships by identifying and anticipating the needs of customers throughout the customer lifecycle. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.publisher Інститут фізики напівпровідників імені В.Є. Лашкарьова НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Оптико-електронні інформаційно-енергетичні технології
dc.subject Методи та системи оптико-електронної і цифрової обробки зображень та сигналів uk_UA
dc.title Study of improving the customer relationship management by data mining applications uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис