В кінці ХХ - на початку ХХІ ст. перед наукою і практикою постала проблема визначення нової ролі освіти, зокрема університетської, окреслення вимог, яким мають відповідати національні освітні системи, щоб допомогти людині адаптуватися до швидко змінюваного соціально-економічного середовища. Такий науковий пошук стає невіддільним від теоретичних та прикладних досліджень в руслі тенденцій постіндустріального розвитку, економіки знань, які змінюють парадигму освіти.
В конце ХХ - в начале ХХІ ст. перед наукой и практикой встала проблема определения новой роли образования, в частности университетского, очерчивания требований, которым должны отвечать национальные образовательные системы, чтобы помочь человеку адаптироваться к быстро изменяемой социально-экономической среде. Такой научный поиск становится неотделимым от теоретических и прикладных исследований в русле тенденций постиндустриального развития, экономики знаний, которые изменяют парадигму образования.