Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Схожість та відмінність освітніх та навчальних принципів функціонування Чернігівських жіночої та чоловічої гімназій на основних етапах їх становлення та розвитку у XІX – на початку XX ст.

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Гучок, Ю.
dc.contributor.author Рига, Д.
dc.date.accessioned 2023-07-13T11:53:26Z
dc.date.available 2023-07-13T11:53:26Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Схожість та відмінність освітніх та навчальних принципів функціонування Чернігівських жіночої та чоловічої гімназій на основних етапах їх становлення та розвитку у XІX – на початку XX ст. / Ю. Гучок, Д. Рига // Сіверянський літопис. — 2022. — № 5-6. — С. 120-128. — Бібліогр.: 9 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 2518-7430
dc.identifier.other DOI: 10.5281/zenodo.7747327
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/192308
dc.description.abstract У статті йдеться про схожість та відмінність освітніх і навчальних принципів функціювання Чернігівських жіночої та чоловічої гімназій у XІX–XX ст., проведено їх порівняльний аналіз. Метою статті є історичний аналіз і висвітлення питання схожості та відмінності освітніх і навчальних принципів функціювання Чернігівських жіночої та чоловічої гімназій на основних етапах їх становлення та розвитку у XІX – на початку XX ст. З-поміж методів, що були використані, основними є аналітичний та критичний, на яких базувалось опрацювання здобутої інформації. Наукова новизна полягає в тому, що вперше проведено ґрунтовне дослідження схожості та відмінності освітніх і навчальних принципів функціювання Чернігівських жіночої та чоловічої гімназій у XІX–XX ст. Висновки. У дослідженні на основі історичного аналізу висвітлено головне питання щодо схожості та відмінності освітніх і навчальних принципів функціювання Чернігівських жіночої та чоловічої гімназій на основних етапах їх становлення та розвитку у XІX – на початку XX ст. Можемо підсумувати, що гімназійна освіта в цілому була «класична», гуманітарна та здійснювалася при мінімальній увазі до природничих наук. Проведене дослідження навчального процесу в жіночих гімназіях передреволюційної Росії дозволяє стверджувати, що зміст жіночої гімназійної освіти вже на початку XX ст. наблизився до освіти в чоловічих гімназіях, зберігаючи при цьому свої особливості, зумовлені розумінням ролі жінки в тогочасному суспільстві. До таких особливостей належали відсутність в навчальному плані жіночих гімназій давніх мов, поглибленого вивчення Закону Божого, більш виражена практична спрямованість навчання. uk_UA
dc.description.abstract The article deals with the similarities and differences of the educational and training principles of Chernihiv female and male gymnasiums in the 19th–20th c., and their comparative analysis is carried out. The purpose of the article is a historical analysis and clarification of the issue of similarities and differences in the educational and training principles of Chernihiv female and male gymnasiums at the main stages of their formation and development in the 19th – the early 20th c. Among the methods that were used, the main ones are analytical and critical, on which the processing of the obtained information was based. The scientific novelty is that for the first time a thorough study of the similarities and differences of the educational and training principles of Chernihiv female and male gymnasiums in the 19th–20th c. was conducted. Conclusions. In this study, based on historical analysis, the main question regarding the similarities and differences of the educational and training principles of Chernihiv female and male gymnasiums at the main stages of their formation and development in the 19th – early 20th c. is highlighted. We can conclude that gymnasium education in general was "classical", humanitarian and carried out with minimal attention to natural sciences. Our study of the educational process in female gymnasiums of pre-revolutionary Russia allows us to conclude that the content of female gymnasium education, already at the beginning of the 20th c. approached the content of education in menʼs gymnasiums, while preserving its features due to the understanding of the role of women in society at that time. This features included the absence of ancient languages, in-depth study of the Law of God, and a more pronounced practical orientation of education. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Сiверянський літопис
dc.subject Розвідки uk_UA
dc.title Схожість та відмінність освітніх та навчальних принципів функціонування Чернігівських жіночої та чоловічої гімназій на основних етапах їх становлення та розвитку у XІX – на початку XX ст. uk_UA
dc.title.alternative Similarities and differences of educational and training principles of functioning of Chernihiv female and male gymnasiums at the main stages of their formation and development in the 19th – the early 20th c. uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 261.5 (477.51)


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис