У статті виявлені глобальні передумови трансформації споживання, викликані формуванням інформаційно-мережевої економіки і роль процесу цифрової трансформації економіки в контексті розвитку ІКТ і дифузії інновацій, зростання споживчих послуг в економічній діяльності. Запропоновано системно-інтеграційний підхід до дослідження споживання і процесу його трансформації з урахуванням інформаційної парадигми. Обґрунтовано положення, що якісно нова інформаційна мережева економіка детермінує структурні зрушення в споживанні і вимагає відповідної їм якісно-нової структури виробництва і послуг, що адекватна потребам інноваційно-інформаційного розвитку. Запропоновано концепт-багаторівневу систему відносин споживання в умовах інформаційно-мережевої економіки, з урахуванням ієрархічних потреб (в залежності від потенціалу та взаємозалежності бізнесу, суспільства та індивіда).
The article identifies the global prerequisites for the transformation of consumption caused by the formation of the information and network economy and the role of the digital transformation of the economy in the context of ICT development and diffusion of innovations, the growth of consumer services in economic activity. A systemic and integrative approach to the study of consumption and the process of its transformation is proposed, taking into account the information paradigm. It is substantiated that a qualitatively new information network economy determines structural shifts in consumption and requires a qualitatively new structure of production and services that is adequate to the needs of innovation and information development. A conceptual multi-level system of consumption relations in the conditions of the information and network economy is proposed, taking into account hierarchical needs (depending on the potential and interdependence of business, society and individual).