Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Лінгвоімагологічна рецепція постаті А. Кримського в документальному кінотексті

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Ганжа, А.
dc.date.accessioned 2023-02-10T13:37:58Z
dc.date.available 2023-02-10T13:37:58Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Лінгвоімагологічна рецепція постаті А. Кримського в документальному кінотексті / А. Ганжа // Культура слова. — 2021. — Вип. 95. — С. 65-76. — Бібліогр.: 7 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 0201-419X
dc.identifier.other DOI: doi.org/10.37919/0201-419X.2021.95.6
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/188039
dc.description.abstract У статті запропоновано авторську лінгвоімагологічну рецепцію постаті Агатангела Кримського в документальних медіапродуктах «Кримський фоліант» (2013), «Агатангел Кримський. Пишемо історію» (2018), «Агатангел Кримський. Із спогадів про щирого друга» (2021). В обраних до аналізу стрічках фіксуємо цілеспрямовані спроби спроєктувати імідж Агатангела Кримського на ототожнення автообразу (образу свого) і гетерообразу (образу іншого). Усвідомлена українськість Кримського як самовіддане служіння ідеям справедливості особливо вияскравлюється на тлі його неукраїнського походження, що для творців медіапродуктів стає потужним аксіологічним та ідеологічним інструментом. uk_UA
dc.description.abstract The article proposes the author’s linguoimagological reception of the figure of Ahatanhel Krymskyi in documentary media products “Crimean tome” (2013), “Ahatanhel Krymskyi. Writing history” (2018), “Ahatanhel Krymskyi. From memories of a true friend” (2021). The key concepts of linguoimagology – the self-image (the image of «one’s own») and the hetero-image (the image of «others») – are the basis of linguistic imagological interpretation of the text and highlight the specifics of the linguistic picture of the human world. In the researched media products we record purposeful attempts of documentary authors to project the image of Ahatanhel Krymskyi on the identification of self-image (image of one’s own) and heteroimage (image of another). Note that in the gradual structure of the heteroimage, in contrast to the traditional for Ukrainians fear and caution in relation to «foreign», for a prominent scientist dominates the segment of «other», interaction with which – new opportunities, so Krymskyi always interested multicultural dialogue – scientific, artistic, everyday. The creators of image media products use as a powerful axiological and ideological tool the deliberately chosen Ukrainocentrism of the genius orientalist against the background of his non-Ukrainian origin. Linguoimagological reception of the figure of Ahatanhel Krymskyi in documentaries reveals as yet unexplored aspects of the worldview and scientific universalism of the scientist, opens new perspectives for linguistic and scientific studies. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут української мови НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура слова
dc.subject Агатангел Кримський: Аспекти персонології uk_UA
dc.title Лінгвоімагологічна рецепція постаті А. Кримського в документальному кінотексті uk_UA
dc.title.alternative Linguoimagological reception of the figure of A. Krymskyi in documentary film text uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 81’38


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис