Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Соколюк, Ю. |
|
dc.date.accessioned |
2022-12-04T18:14:32Z |
|
dc.date.available |
2022-12-04T18:14:32Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
Мотив спокути за гріх чарування у сповідальній літературі XVIII ст. / Ю. Соколюк // Сіверянський літопис. — 2022. — № 2. — С. 29-35. — Бібліогр.: 4 назв. — укр. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2518-7430 |
|
dc.identifier.other |
DOI: 10.5281/zenodo.7009932 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/187003 |
|
dc.description.abstract |
Подана стаття охоплює таку частину національного світогляду українців, як віра у чари, забобони, та ставлення Церкви до подібних явищ. Спеціальні приписи для християн зафіксовано в сповідальній літературі.
Наші предки споконвіку вірили в зв’язок із потойбічним світом і виражали свій страх перед
ним у різноманітних обрядах і забобонах, котрі стосувалися широких сфер життя. Деякі з них слугували оберегом від злих сил. Окремі мали на меті привернути в оселю щастя й добробут. Ставимо за мету, застосовуючи текстологічний аналіз, дослідити відповідальність за гріх
чарування і мотив його спокути на матеріалі сповідальної літератури, ілюструючи прикладами з
давньої української літератури й архівними записами. Нами використано справи міських і магістерських судів із книг Ковельського магістрату, Подільської губернії, видані В.Б. Антоновичем. Із
поданої розвідки доречний висновок: віра в чари має таке давнє походження, що міцно закарбована
в підсвідомість людини. Церква боролася з потягом своїх парафіян до магічних практик, починаючи з часів Старого Заповіту. Так, у книзі Левита 20:6 зазначено: «А душа, що звертається до померлих духів та до чарівників, щоб блудити за ними, – то Я зверну Своє лице проти тієї душі – і винищу того з-посеред народу його». |
uk_UA |
dc.description.abstract |
This article covers such a part of the national worldview of Ukrainians as the belief in charms, superstitions
and beliefs and the attitude of the church to such phenomena. Special precepts for Christians
are recorded in the confessional literature. From time immemorial, our ancestors believed in the connection with the afterlife and expressed their fear of it in various rituals and superstitions that concerned a wide sphere of life. Some of them served
as a talisman against evil forces. Some aimed to bring happiness and prosperity to the home.
We aim to use textual analysis to investigate the responsibility for the sin of witchcraft and the motive
for its atonement on the material of confessional literature, illustrating with examples from ancient Ukrainian
literature and archival records. We used the cases of city and master courts from the books of the Kovel magistrate, Podolsk province,
published by Volodimir B. Antonovich.
From the submitted intelligence it is appropriate to conclude that the belief in magic has such an ancient
origin that it is firmly ingrained in the human subconscious. The church has struggled with the attraction
of its parishioners to magical practices since Old Testament times. Thus, Leviticus 20:6 states, «But
the soul that cometh to the dead spirits, and to the sorcerers, to go a whoring after them, I will set my face
against that soul, and will cut it off from among his people». |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Сiверянський літопис |
|
dc.subject |
Церковна старовина |
uk_UA |
dc.title |
Мотив спокути за гріх чарування у сповідальній літературі XVIII ст. |
uk_UA |
dc.title.alternative |
The motif of atonement for the sin of benching in the confessional literature of the 18th century |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
dc.identifier.udc |
821.161.2-3+ 2’01 |
|
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті