Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Канцелярія київського цивільного губернатора (1797–1917): склад, структура, повноваження

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Ніколайчук, Д.О.
dc.date.accessioned 2022-10-01T13:03:55Z
dc.date.available 2022-10-01T13:03:55Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Канцелярія київського цивільного губернатора (1797–1917): склад, структура, повноваження / Д.О. Ніколайчук // Проблеми історії України ХІХ – початку ХХ ст.: Зб. наук. пр. — 2017. — Вип. 27. — С. 151-165. — Бібліогр.: 11 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 2307-5791
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/185620
dc.description.abstract У статті, на основі архівних матеріалів та нормативно-правових актів Російської імперії, що стосуються діяльності, структури канцелярії київського цивільного губернатора та повноважень її окремих чиновників, розглянуто організацію діяльності, управлінські механізми й визначено специфіку повноважень канцелярії київського цивільного губернатора. Встановлено, що чисельність особового складу чиновників канцелярії київського цивільного губернатора залежала від змін у соціально-економічному та політичному житті не лише імперії, а й Київської губернії зокрема. У історії функціонування канцелярії київського цивільного губернатора можемо виокремити два періоди: 1) удосконалення організаційної структури (1797–1850-ті рр.), під час якого відбувається відновлення роботи канцелярії цивільного губернатора й визначення повноважень чиновників канцелярії цивільного губернатора; 2) удосконалення організаційно-правових засад діяльності (1861–1917 рр.), під час якого відбувається реформування інституту цивільного губернатора. Автором встановлено, що досвід чиновничої служби, професійні знання отримані на різних посадах у губернській адміністрації, високий рівень кваліфікації чиновників дозволяли останнім займати одну з найвищих посад у губернській адміністрації, посівши посаду завідуючого губернаторської канцелярії. Зростаюче коло повноважень цивільних губернаторів, а відповідно і документообігу їхніх канцелярій, обумовило стан справ, за яким завідуючі губернаторської канцелярії у ряді випадків та за певних обставин приймали самостійні рішення й видавали необхідні розпорядження, що зрозуміло не могло не вплинути на питання адміністративного управління Київською губернією. Професійні вміння цієї групи чиновників канцелярії київського цивільного губернатора мали відповідати таким діловим якостям, як: висока працездатність, відповідальність, акуратність, тямущість, практичність, знання механізму губернського управління й організації та ведення офіційного діловодства, ділового листування. Канцелярія київського цивільного губернатора стала дієвим виконавчим органом в системі управління Київською губернією, що здійснював організаційно-координаційні функції, забезпечуючи ефективність реалізації цивільним губернатором своїх повноважень. uk_UA
dc.description.abstract In the article on the basis of archival materials and legal acts of the Russian Empire, concerning the activities, structure of the office of the Kiev civilian governor and the powers of its individual officials, the organization of activities, management mechanisms and specifics of the powers of the office of the Kiev civilian governor are considered. It was established that the size of the personnel of officials of the office of the Kiev civilian governor depended on changes in the socio-economic and political life of not only the empire, but also the Kiev province in particular. In the history of the office of the Kiev Civilian Governor, we can distinguish two periods: 1) the improvement of the organizational structure (1797–1850), during which there is a restoration of the office of the civilian governor, and was characterized by the normalization of the powers of officials of the office of the civilian governor; 2) improvement of the organizational and legal basis of activity (1861–1917), During which there is a reform of the institute of the civil governor. The author finds that the experience of the official service, professional knowledge obtained at various positions in the provincial administration, a high level of qualifications of officials allowed the latter to occupy one of the highest positions in the provincial administration, having taken the position of head of the governor’s office. The growing range of powers of civilian governors, and, accordingly, the circulation of their offices, led to the state of affairs, under which the governors of the governor’s office in a number of cases and under certain circumstances made independent decisions and issued the necessary regulations, which obviously could not but affect the issues of administrative management of the Kiev province. The professional skills of this group of officials of the office of the Kiev civilian governor should correspond to such business qualities as: high efficiency, responsibility, accuracy, wisdom, practicality, knowledge of the mechanism of provincial management and the organization and conduct of official clerical work, business correspondence. The office of the Kiev Civilian Governor has become an effective executive body in the management system of the Kyiv province, which carried out organizational and coordination functions, ensuring the effectiveness of the implementation by the civilian governor of his powers. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут історії України НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Проблеми історії України ХІХ – початку ХХ ст.
dc.subject Сторінки вітчизняної соціально-економічної історії uk_UA
dc.title Канцелярія київського цивільного губернатора (1797–1917): склад, структура, повноваження uk_UA
dc.title.alternative Chancellery of the Kiev civilian Hubernator (1797–1917): composition, structure, authority uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 281.93 (477.7)


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис