Глобальні виклики ХХІ століття трансформують життя людей, всі соціально-економічні та політичні процеси в державі та регіонах. Змінюються склад, взаємозв`язки та пріоритети в процесі формування та використання економічного потенціалу регіону в умовах кризи, що, в першу чергу, характеризується здатністю людини адаптувати використання наявних ресурсів до нових несприятливих факторів та швидко перебудовувати звичні соціально-економічні системи. В умовах невизначеності та постійних потрясінь провідне значення набуває людський, інтелектуальний, інноваційний капітал регіону, який значною мірою залежить від рівня освіти на науки в країні. Тому освітня та наукова діяльність в період кризових явищ потребує особливої уваги та державної підтримки.
The global challenges of the 21st century are transforming people's lives, all socio-economic and political processes in the state and regions. Emphasis, composition and interrelationships are changing in the process of formation and use of the economic potential of the region in crisis conditions, which is primarily characterized by the ability of a person to adapt the use of available resources to new adverse factors and quickly rebuild the usual socio-economic systems. In conditions of uncertainty and constant upheavals, human, intellectual, innovative capital acquires leading importance, which largely depends on the level of education in the sciences in the country, which in times of crisis needs special attention and state support.