Мета статті – шляхом аналітичного огляду архівних джерел, книг наказів, публікацій періодичних видань дослідити особливості формування асортименту продукції Переяслав-Хмельницького хлібозаводу – одного з провідних підприємств харчової промисловості міста, починаючи з
1943 р., коли відновилася його діяльність після визволення міста від німецько-фашистських загарбників, і до 1991 р., коли Україна стала незалежною, а економіка держави зазнала значних реформ.
Наукова новизна полягає в тому, що вперше досліджено асортимент продукції Переяслав-Хмельницького хлібозаводу та напрямки її реалізації. Запроваджена до наукового обігу інформація допомагає суттєво доповнити історію цього підприємства. Методи дослідження: використано мето-
ди джерелознавчого аналізу, що сприяло пошуку та систематизації первинної інформації. Під час
проведення дослідження були застосовані методи аналізу, систематизації, узагальнення. Висновок. Протягом вказаного періоду колектив Переяслав-Хмельницького хлібозаводу постійно шукав
нові можливості для реалізації продукції, щоразу оновлюючи та розширюючи асортимент хлібобулочних виробів. Асортимент та якість продукції, незважаючи на періодичні виробничі проблеми,
зросли. Переяслав-Хмельницький хлібозавод за час своєї діяльності зробив величезний внесок у розвиток хлібопекарства, оскільки довгий час був провідним підприємством харчової промисловості регіону.
The purpose of the publication is to research the peculiarities of the formation Pereiaslav-
Khmelnytskyi bakery product range, one of the leading food industry enterprises of the city, by archives,
order books, periodical publications analytical review from 1943 when its activity was renewed after the
city was released from the Nazi invaders to 1991 after Ukraine became an independent country and its
economic system was reformed considerably. The scientific novelty consists in the first research of
Pereiaslav-Khmelnytskyi bakery product range and directions of its distribution chain. The information
introduced to scientific use significantly helps to complete this enterprise history. Research methods: the
search and systematization of initial information were facilitated by using source study analysis methods.
Analysis, systematization, and generalization methods were applied while conducting the research.
Conclusion. Pereiaslav-Khmelnytskyi bakery team has always searched for new possibilities for product
distribution, innovating and expanding bakery products range during a specified period. Product range
and quality increased despite periodic industrial problems. Pereiaslav-Khmelnytskyi bakery contributed to
the development of the baking industry as it was a food industry leading enterprise of the region for a long
time.