Аналізується імагологічна складова ідеологічного дискурсу об’єднання в німецькому романі 1990-х рр. На прикладі одного з перших текстів про Возз’єднання, що мали широкий успіх у читачів і визначали форми пред’явлення Іншого з-поза того боку Стіни у колективному уявному об’єднаної Німеччини, проаналізовано основні семантичні серії та сценарні елементи артикуляції авто та гетеро-імаготипів східного та західного німців. Карнавалізацію розглянуто як авторську стратегію конструювання риторичної іронії щодо неможливості повноцінного об’єднання та як засіб забезпечення домінування Вітального (Східного) над Семіотичним (Західним).
The article is devoted to the analysis of the imaginative components of the ideological discourse of unification in German novel after 1990. At the example of one of first Wiedervereinigung-bestsellers, which had described the forms of the ethnical Other, the main semantic features and parts of the plot are explored, which affect the articulation of the auto- and heteroimagotypes of an Eastern and Western German. The carnivalization is considered as the novelist’s strategy of developing of rhetorical irony and as a way to guarantee the Vitality dominates the Semiotics.