Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Історико-ретроспективний аналіз державної освітньої політики в Україні (1991–2020 рр.)

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Ігнатенко, Н.
dc.contributor.author Москалюк, М.
dc.contributor.author Костюк, Л.
dc.date.accessioned 2022-06-24T17:29:37Z
dc.date.available 2022-06-24T17:29:37Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Історико-ретроспективний аналіз державної освітньої політики в Україні (1991–2020 рр.) / Н. Ігнатенко, М. Москалюк, Л. Костюк // Український історичний журнал. — 2022. — Число 2. — С. 203-215. — Бібліогр.: 30 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 0130-5247
dc.identifier.other DOI: doi.org/10.15407/uhj2022.02.203
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/184664
dc.description.abstract Метою пропонованої розвідки є генезис становлення державної політики в галузі освіти в Україні у 1991–2020 рр. Методологія. Використано комплекс загальнонаукових (аналіз, синтез, порівняння, діалектичний) та спеціально-наукових (історико-порівняльний, історико-типологічний, проблемно-хронологічний) методів історичного пізнання. Наукова новизна. На основі широкого кола джерел визначено та обґрунтовано періодизацію формування державної освітньої політики в Україні та здійснено історико-ретроспективний аналіз особливостей її розвитку в умовах сучасного державотворення. Висновки. Здійснений історико-ретроспективний аналіз дозволяє охарактеризувати державну освітню політику в Україні 1991–2020 рр. як багатовекторну підсистему загальнодержавної політики, основне призначення якої полягає в організації науково-методичного та нормативно-процесуального супроводу стратегій розвитку освітніх систем держави. Розвиваючись в межах п’яти етапів, державна освітня політика України окресленого періоду реалізовувалася у двох напрямках – спробах вирішити «старі» завдання в умовах нового соціокультурного буття та пошуках інших, більш відповідних високотехнологічному суспільству фундаментальних основ освіти. Долаючи кризові стани, які певною мірою були властиві кожному з періодів, суспільство поступово усвідомлювало необхідність змін, що спонукали суб’єктів державної політики розглядати освітню галузь як результат соціокультурної еволюції, наслідком якої має стати досягнення стану конґруентності між освітньою політикою та потребами особистості, суспільства й держави. uk_UA
dc.description.abstract The purpose of the proposed exploration is the genesis of the formation of state policy in the field of education in Ukraine in 1991–2020. Methodology. A set of general scientific (analysis, synthesis, comparison, dialectical) and particular scientific (historical and comparative, historical and typological, problem and chronological) methods of historical cognition is used. Scientific novelty. On the basis of a wide range of sources the periodization of the formation of the state educational policy in Ukraine is determined and substantiated and the historical and retrospective analysis of the peculiarities of its development in the conditions of modern state formation is carried out. Conclusions. Thus, the conducted historical and retrospective analysis allows to characterize the state educational policy in Ukraine in 1991–2020 as a multi-vector subsystem of national policy, the main purpose of which is to organize scientific and methodical and normative and procedural support of development strategies of educational systems. Developing within five stages, state Ukrainian educational policy of a certain period was implemented in two directions – attempts to solve “old” problems in a new social and cultural life, and the search for other, more relevant to high-tech society fundamental foundations of education. Overcoming the crisis, which to some extent were inherent in each of our periods, society gradually realized the need for change, which prompted public policy to consider the education sector as a result of social and cultural evolution, which should result in a state of congruence between education policy and individual needs, society and the state. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут історії України НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Український історичний журнал
dc.subject На допомогу викладачеві історії uk_UA
dc.title Історико-ретроспективний аналіз державної освітньої політики в Україні (1991–2020 рр.) uk_UA
dc.title.alternative Historical and Retrospective Analysis of State Educational Policy in Ukraine (1991–2020) uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 37.014(477)(045)


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис