Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Вихованці-європейці Чернігівської духовної семінарії

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Ципляк, Н.
dc.date.accessioned 2022-01-13T12:04:50Z
dc.date.available 2022-01-13T12:04:50Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Вихованці-європейці Чернігівської духовної семінарії / Н. Ципляк // Сіверянський літопис. — 2021. — № 5. — С. 209-213. — Бібліогр.: 5 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 2518-7430
dc.identifier.other DOI: 10.5281/zenodo.5750372
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/182677
dc.description.abstract Мета статті полягає у висвітлені ролі Чернігівської духовної семінарії в здобутті духовної освіти вихідцями з європейських країн упродовж ХІХ – початку ХХ ст. Методи дослідження добиралися відповідно до мети та базувалися на принципах об’єктивності й історизму. Проблемно-хронологічний метод був використаний під час структурування матеріалу. Аналітичний метод дозволив дослідити роль Чернігівської духовної семінарії в загальноісторичному контексті. Порівняльно-історичний метод дозволив встановити специфіку Чернігівської духовної семінарії для зіставлення з іншими навчальними закладами й загальними тенденціями розвитку духовної освіти. Наукова новизна полягає в тому, що вперше досліджено питання навчання в стінах Чернігівської духовної семінарії іноземних студентів. Залучено та опрацьовано нові архівні документи за обраною темою. Висновки. Прагнення здобувати освіту на теренах України серед молоді балканських земель у ХІХ – на початку ХХ ст. було досить поширеним явищем. Вищу релігійну освіту православні серби, чорногорці, македонці, болгари, румуни зазвичай здобували у Київській духовній академії. Але вступити до Академії можна було лише після закінчення семінарії. Чернігівська духовна семінарія репрезентувала один із провідних духовних навчальних закладів того часу та була важливою ланкою в системі середньої та вищої освіти. Відповідно до вимог часу відбувалися зміни. У другій половині ХІХ ст. особливу увагу було звернено на вивчення загальноосвітніх дисциплін, необхідних для свідомого засвоєння богословських наук, а також вступу до вищих світських навчальних закладів. Про достатньо високий рівень викладання в семінарії також свідчить той факт, що вихованці ЧДС продовжували своє навчання в університетах, медико-хірургічних і духовних академіях. Зі стін Чернігівської семінарії вийшло чимало педагогів, поетів, композиторів, істориків та лікарів. Чернігівська духовна семінарія відігравала також важливу роль у підготовці висококваліфікованих кадрів для інших країн. У стінах семінарії навчалися вихідці з Болгарії, Сербії, Чорногорії, Сирії. uk_UA
dc.description.abstract The purpose of the article is to highlight the role of the Chernihiv Theological Seminary in obtaining religious education by people from European countries during the XIX – early XX centuries. The research methods were selected in accordance with the purpose and were based on the principles of objectivity and historicism. The problem-chronological method was used in terms of structuring the material. The analytical method allowed to study the role of the Chernihiv Theological Seminary in the general historical context. The comparative-historical method allowed to find out the specifics of the Chernihiv Theological Seminary in comparison with other educational institutions and general trends in the development of religious education. The scientific novelty is that for the first time the issue of teaching foreign students in the Chernihiv Theological Seminary was studied. New archival documents on the selected topic were involved and processed. Conclusions. The desire to get an education in Ukraine among the youth of the Balkan lands in the XIX – early XX centuries was quite common. Orthodox Slavs (Serbs, Montenegrins, Macedonians, Bulgarians, Romanians) usually received higher religious education at the Kyiv Theological Academy. But it was possible to enter the Academy only after graduating from the seminary. Chernihiv Theological Seminary represented one of the leading theological educational institutions of that time and was an important link in the system of secondary and higher education. Changes took place in accordance with the requirements of the time. In the second half of the XIX century special attention was paid to the study of general education disciplines necessary for the conscious mastering of theological sciences, as well as admission to higher secular educational institutions. The fact that the students of the Chernihiv Theological Seminary continued their studies at universities, medical-surgical and theological academies also testifies rather high level of teaching in the seminary. Many teachers, poets, composers, historians and doctors graduated from the Chernihiv Theological Seminary. Chernihiv Theological Seminary also played an important role in training highly qualified personnel for neighboring countries. Immigrants from Bulgaria, Serbia, Montenegro, and Syria studied at the seminary. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Сiверянський літопис
dc.subject Матеріали конференції uk_UA
dc.title Вихованці-європейці Чернігівської духовної семінарії uk_UA
dc.title.alternative Students from European countries in Chernihiv theological seminary uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 2-754(477.51-25)


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис