Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Регіональна специфіка освітньої діяльності повітових земств України (друга половина ХІХ — початок ХХ ст.)

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Милько, В.
dc.date.accessioned 2021-12-19T16:56:47Z
dc.date.available 2021-12-19T16:56:47Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Регіональна специфіка освітньої діяльності повітових земств України (друга половина ХІХ — початок ХХ ст.) / В. Милько // Український історичний збірник. — 2019. — Вип. 21. — С. 24-41. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 2307-5848
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/182224
dc.description.abstract Проаналізовано особливості освітньої діяльності повітових земств України в другій половині ХІХ — на початку ХХ ст. Основну увагу акцентовано на регіональних відмінностях. Доведено, що у вказаний період для всіх губерній були характерні: нерівномірний розвиток мережі початкових навчальних закладів, наявність серйозних коливань у обсягах освітніх бюджетів та розмірах заробітної плати вчителів. Причинами розбіжностей стала фінансова самостійність повітових земств та недостатня зацікавленість міністерства в їх підтримці. Вирішити цю проблему могло запровадження загальної початкової освіти, однак реалізації відповідних планів перешкодили дефіцит коштів, політична кон’юнктура та початок Першої світової війни. Виокремлено групи “багатих” та “бідних” земств. Підкреслено більш прискорений і рівномірний розвиток мережі земських шкіл на Лівобережжі, наявність контрасту на Півдні України й Слобожанщині. Виділено характерні риси освітньої діяльності окремих земств, наприклад Борзнянського повіту у Чернігівській губернії, Бердянського повіту у Таврійській та ін. uk_UA
dc.description.abstract It has been analyzed the peculiarities of educational activity of Ukrainian county zemstvos in the second half of XIX — the beginning of XX century. The main attention has been paid to regional differences. It has been proved that for a specified period for all provinces was typical uneven development of the network of primary schools, the presence of serious fluctuations in the volume of educational budgets and the amount of teachers' salary. The reasons for the discrepancy were the financial autonomy of county zemstvos and the lack of interest of the ministry in their support. The solution to this problem could be the introduction of universal primary education. The implementation of plans for this was hampered by the lack of funds and the political situation. The groups of ″rich″ and ″poor″ zemstvos have been singled out. The accelerated and equal development of the zemstvo schools' network on the Left Bank has been emphasized, the presence of contrast in the South of Ukraine and Slobozhanshchyna. Characteristic features of educational activity of individual zemstvos, for example Borznianskyi county in Chernihiv province and Berdyansk county in Tavriyska province have been highlighted. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут історії України НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Український історичний збірник
dc.subject Історія ХІХ — початку ХХ ст. uk_UA
dc.title Регіональна специфіка освітньої діяльності повітових земств України (друга половина ХІХ — початок ХХ ст.) uk_UA
dc.title.alternative Regional specificity of educational activity of Ukrainian county zemstvos (the 2nd half of the 19th and early 20th centuries) uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 94 (477)073+37.07


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис