Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Милько, В. |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-19T16:56:47Z |
|
dc.date.available |
2021-12-19T16:56:47Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Регіональна специфіка освітньої діяльності повітових земств України (друга половина ХІХ — початок ХХ ст.) / В. Милько // Український історичний збірник. — 2019. — Вип. 21. — С. 24-41. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2307-5848 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/182224 |
|
dc.description.abstract |
Проаналізовано особливості освітньої діяльності повітових земств
України в другій половині ХІХ — на початку ХХ ст. Основну увагу акцентовано
на регіональних відмінностях. Доведено, що у вказаний період для всіх губерній
були характерні: нерівномірний розвиток мережі початкових навчальних закладів, наявність серйозних коливань у обсягах освітніх бюджетів та розмірах заробітної плати вчителів. Причинами розбіжностей стала фінансова самостійність повітових земств та недостатня зацікавленість міністерства в їх підтримці. Вирішити цю проблему могло запровадження загальної початкової
освіти, однак реалізації відповідних планів перешкодили дефіцит коштів,
політична кон’юнктура та початок Першої світової війни. Виокремлено групи
“багатих” та “бідних” земств. Підкреслено більш прискорений і рівномірний
розвиток мережі земських шкіл на Лівобережжі, наявність контрасту на
Півдні України й Слобожанщині. Виділено характерні риси освітньої діяльності
окремих земств, наприклад Борзнянського повіту у Чернігівській губернії, Бердянського повіту у Таврійській та ін. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
It has been analyzed the peculiarities of educational activity of Ukrainian county
zemstvos in the second half of XIX — the beginning of XX century. The main attention
has been paid to regional differences. It has been proved that for a specified period
for all provinces was typical uneven development of the network of primary schools,
the presence of serious fluctuations in the volume of educational budgets and the
amount of teachers' salary. The reasons for the discrepancy were the financial
autonomy of county zemstvos and the lack of interest of the ministry in their support.
The solution to this problem could be the introduction of universal primary education.
The implementation of plans for this was hampered by the lack of funds and the
political situation. The groups of ″rich″ and ″poor″ zemstvos have been singled out.
The accelerated and equal development of the zemstvo schools' network on the Left
Bank has been emphasized, the presence of contrast in the South of Ukraine and
Slobozhanshchyna. Characteristic features of educational activity of individual
zemstvos, for example Borznianskyi county in Chernihiv province and Berdyansk
county in Tavriyska province have been highlighted. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Інститут історії України НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Український історичний збірник |
|
dc.subject |
Історія ХІХ — початку ХХ ст. |
uk_UA |
dc.title |
Регіональна специфіка освітньої діяльності повітових земств України (друга половина ХІХ — початок ХХ ст.) |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Regional specificity of educational activity of Ukrainian county zemstvos (the 2nd half of the 19th and early 20th centuries) |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
dc.identifier.udc |
94 (477)073+37.07 |
|
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті