Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Інститут попечительства як форма участі громадськості в управлінні гімназіями України (перша половина ХІХ ст.)

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Милько, В.
dc.date.accessioned 2021-12-13T16:39:23Z
dc.date.available 2021-12-13T16:39:23Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Інститут попечительства як форма участі громадськості в управлінні гімназіями України (перша половина ХІХ ст.) / В. Милько // Український історичний збірник. — 2018. — Вип. 20. — С. 101-112. — Бібліогр.: 12 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 2307-5848
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/182104
dc.description.abstract На основі аналізу нормативно-правових актів визначено правовий статус почесних попечителів гімназій України у 1828–1864 рр., розкрито принципи їх діяльності, загальне місце в системі освіти Російської імперії. Суттєву увагу акцентовано на специфіці їх компетенції (контроль за розвитком навчальних закладів, опікування їх матеріальним становищем, участь у засіданнях гімназійної ради) та доброчинних ініціативах. Визначено основні форми діяльності почесних попечителів, спрямовані на матеріальну підтримку вихованців середніх шкіл: будівництво пансіонів, призначення стипендій, звільнення від плати за навчання та надання фінансової допомоги. Інститут почесних попечителів набув чіткої форми з огляду на ретельну нормативно-правову базу, яка демонструвала прояви децентралізації, заохочення громадської ініціативи, забезпечення певної автономії у навчальному процесі. uk_UA
dc.description.abstract Legal status honorary trustee of the gymnasium of Ukrainian in 1828–1864, the principles of their organization and activity, their place in the educational system of the Russian Empire are defined on the basis of legislation. Main attention is paid of their competence (control over the educational institutions activities; concern for the material welfare of institution; participation in meetings of gymnasium council) and charitable initiatives. The main forms of the activity of honorary trustee aimed at financial support of the students of secondary schools: building of boarding houses, appointing of scholarships, exemption from tuition fees and providing of financial aids were considered and analyzed. The honorary trustee acquired a definite forms precisely due to a thorough normative and legal base: decentralization, encouragement of public initiative, providing of a certain autonomy in educational process. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут історії України НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Український історичний збірник
dc.subject Проблеми історії XIX–XXI ст. uk_UA
dc.title Інститут попечительства як форма участі громадськості в управлінні гімназіями України (перша половина ХІХ ст.) uk_UA
dc.title.alternative Institute of honorary trustee as a form of public participation in management of the gymnasiums of Ukraine (1828–1864) uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 94(477).07:37.014


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис