У статті запропоновано аналіз анотації як одного з
найпоширеніших жанрів наукового тексту. Розрізнено довідкові,
оцінювальні, рекомендаційні анотації, відзначено умовність їх
диференціації. Проаналізовано анотації до збірника «Культура
слова» з урахуванням того, що такий складник видання є
довідково-рекомендаційним жанром. Відзначено, що анотації
містять абстрагований погляд на науковий продукт. Простежено
роль синонімічних лексичних і синтаксичних засобів оформлення
узагальненої думки про матеріали науково-популярного збірника.
Наведено синонімічні оцінні засоби, притаманні анотаціям.
Наголошено на такій важливій жанрово-стильовій ознаці
анотацій, як адресність, що засвідчує апеляція до свого читача
чи окреслення читацького кола. Узагальнено, що анотація – це
вагома інформативна частка книги, статті (чи то наукової, чи то
публіцистичної). Її жанрово-стереотипні формули орієнтовані на
інформативність, оцінність, адресність, відсутність вираженого
авторського «я» чи «ми». Це відсторонений погляд на пропонований
друкований продукт, що має стисло виразити його структуру,
зміст, підкреслити важливість праці.
The article proposes an analysis of the annotation as one of the
most popular genres of scientific text. The reference, evaluation,
recommendation annotations are distinguished, the condition of
their differentiation is noted. Annotations to the collection of the
“Culture of the word” have been analyzed, taking into account
that such a component of the publication is a reference genre.
It is noted that annotations contain an abstr act view of a
scientific product. The role of synonymous lexical and syntactic
means of processing a generalized thought about the materials
of the popular scientific collection is traced. The synonymous
evaluation tools, which are inherent to annotations, are given.
It is emphasized on such an important genre-style feature of annotations
as targeting, appearing in an appeal to its reader or definition of
the reader’s circle. It is generalized that an abstract is a significant
informative part of a book, an article (scientific or publicistic). Genre
and stereotyped annotation formulas are aimed at keeping such features
as informative, appraisal, targeting, the absence of a pronounced
author’s “I” or “we”. This is a distant look at a printed product that has
to briefly express its structure, content, and emphasize the importance
of research.