Аналізується ікона Богородиці з Емануїлом з церкви архангела Михаїла в Ісаях
Турківського р-ну Львівської обл. (Національний музей у Львові ім. [митрополита]
Андрея Шептицького. На основі вивчення
стилю та іконографії вона визначена прикладом
місцевої версії малярства монументального ранньопалеологівського зразка
кінця XIII – початку XIV ст. Датування
підказує у ній найстаршу оригінальну ікону відповідного стилю в малярстві перемишльської школи і, з огляду на поєднання
аристократичного взірця з підкресленням
графічної стилізації, – ще один доказ глибшого проникнення запозиченої з Візантії
традиції до місцевої мистецької практики.
The article analyzes Icon of the Virgin
Mary with Emmanuel from the Archangel
Michael Church in Isaii village of Turka region
of L’viv oblast’ (currently in the Andrei
Sheptyts’kyi National Museum in L’viv). After
examining its style and iconography, it has been
determined that the icon is an example of the local
version of the monumental painting of the
early Paleologue style of the late 13th – early
14th centuries. Age determination suggests
that this is the oldest icon of this style produced
by Peremyshl’ school, while combination of the
aristocratic pattern and emphasized graphic stylization constitutes another proof that the
borrowed Byzantine tradition penetrated local practices deeper than it was thought earlier.