У статті досліджено логічну системність англійської
термінології когнітивної лінгвістики. В результаті аналізу
матеріалу дослідження, котрим слугували терміни, взяті із
словника, встановлено, що англійська терміносистема когнітивної
лінгвістики, хоча ї є частиною словникового складу мови, має істотні відмінності від загальновживаної лексики. Ці відмінності
виявляються передовсім у протіканні лексико-семантичних процесів, які мають загальний характер, але є індивідуальними в тому
розумінні, що семантичні зв’язки завжди об’єднують конкретні терміни, а їхні наслідки призводять до появи полісемічних термінів,
термінів-синонімів, термінів-антонімів тощо.В результаті дослідження морфологічної структури термінів було встановлено,
що найбільш продуктивним способом номінації в сфері англійської термінології когнітивної лінгвістики є термінологічні
словосполучення. Аналіз словотворчих засобів виявив, що найпродуктивнішим способом творення англійських термінів
когнітивної лінгвістики є афіксальне термінотворення, яке, на відміну від загальнолітературного, має строгішу семантичну
спеціалізацію словотворчих морфем і моделей. Встановлено, що на понятійному рівні найчисленнішою в англійській термінології
когнітивної лінгвістики є група субстанцій, оскільки досліджувані терміни номінують поняття когнітивної лінгвістики.
The paper deals with the logical system of the English terminology of cognitive
linguistics. The analysis of the terms, that were taken from the glossary as the
research material, has shown that the English terminology system of cognitive
linguistics, although it is a part of the language vocabulary, differs significantly
from the common words. The differences come out within lexical and semantic
processes, which are general in their nature but individual in the sense that
semantic relations always combine specific terms, and their consequences lead to the
emergence of polysemic terms, synonyms, antonyms, etc. The research of the
morphological structure of the terms has culminated in establishing the
terminological collocations as the most productive way of nomination within the
English terminology of cognitive linguistics. The analysis of the derivation means
has indicated that the affixal way of term formation is the most productive.
However, unlike general literature way, it has stricter semantic specialization of
word-forming morphemes and models. It was found out that at the conceptual level
the group of substances is the most numerous in the English terminology of cognitive
linguistics, since the examined terms nominate the concepts of cognitive linguistics.