Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Мацько, В. |
|
dc.contributor.author |
Каплична, Л. |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-13T11:47:50Z |
|
dc.date.available |
2021-03-13T11:47:50Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Художнє моделювання людини і світу у кризових ситуаціях (за мемуарною повістю О. Гай-Головка "Поєдинок з дияволом") / В. Мацько, Л. Каплична // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2020. — Вип. 10. — С. 111-119. — Бібліогр.: 7 назв. — укр. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2411-4146 |
|
dc.identifier.other |
DOI: 10.31475/fil.dys.2020.10.11 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178811 |
|
dc.description.abstract |
У статті вперше проаналізовано естетику трагічного,
оприявнену у мемуарній повісті О. Гай-Головка «Поєдинок з
дияволом». Автор на підставі власного життя розкриває трагічні
події, що склалися після 9 травня 1945 року, коли радянські війська
перемогли гітлерівську Німеччину у Другій світовій війні, а
спецслужби заходилися виловлювати українців, які не хотіли повертатися в СРСР, де панував авторитарний режим,
утискувались права і свободи людини. Доведено, що естетику трагічного автором репрезентовано на рівні трьох категорій:
опосередкованій, безпосередній і екзистенційній. У повісті розгортання естетичних принципів трагічного змодельовано на
свідомому рівні діалектичної єдності суспільного та індивідуального концептів у формі своєрідного діалогу автора з читачем. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
The article analyzes the aesthetics of the tragic, revealed in O. Gai-Golovko’s
memoir novel «Fighting with the Devil» for the first time. On the basis of his own
life, the author reveals the tragic events that occurred after May 9, 1945, when
Soviet troops defeated Hitler’s Germany in World War II, and the intelligence
services sought to capture Ukrainians who did not want to return to the USSR,
where the authoritarian regime prevailed, rights and freedoms of a person were
pressed. It is proved that the author represents the aesthetics of the tragic at the level
of three categories: indirect, direct and existential dimensions. In the analyzed novel
the unfolding of the aesthetic principles of the tragic is modeled on the conscious
level of the dialectical unity of social and individual concepts in the form of a
specific dialogue between the author and the reader. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Філологічний дискурс |
|
dc.subject |
Літературознавство |
uk_UA |
dc.title |
Художнє моделювання людини і світу у кризових ситуаціях (за мемуарною повістю О. Гай-Головка "Поєдинок з дияволом") |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Artistic Modeling of a Man and the World in Crisis Situations (by O. Gai-Golovko’s Memoir Novel «Fighting with the Devil») |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
dc.identifier.udc |
821.161.2 О.Гай-Головко –2.09 (043.5) |
|
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті