У статті автори уперше запропонували власне оновлений
науковий погляд щодо концептуального аналізу художнього дискурсу
безґрунтя в сучасному українському літературознавстві на підставі
історико-літературного, філософського, демографічного,
політичного, культурно-історичного, компаративного чинників.
Доведено, що художній дискурс безґрунтянства є домінантною
категорією і для фікційної, й для нефікційної української та польської
діаспорної літератури ХХ століття. У історико-літературній,
філософській основі безґрунтя закладено концептуальну дефініцію
«нація» (українця чи поляка), що вказує на конкретний національний
вимір буття особистості на чужині.
In the article the author for the first time proposes updated scientific view on
the conceptual analysis of artistic discourse of base absence in the contemporary
Ukrainian literary criticism on the basis of historical-literary, philosophical,
demographic, political, cultural-historical, comparative factors. It is proved that the
artistic discourse of base absence is a dominant category for both fiction and
nonfiction Ukrainian and Polish diaspora literature of the XXthcentury. In the
historical-literary, philosophical foundation of base absence, the conceptual
definition of «nation» (Ukrainian or Polish) has been put, which points to the
specific national measurement of the person’s being in a foreign country.