Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Специфіка художнього вияву образу богині в казці-есе Д. Гуменної "Благослови, Мати!" та романі Д. Лессінг "Ущелина"

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Бура, І.
dc.date.accessioned 2021-03-09T15:17:12Z
dc.date.available 2021-03-09T15:17:12Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Специфіка художнього вияву образу богині в казці-есе Д. Гуменної "Благослови, Мати!" та романі Д. Лессінг "Ущелина" / І. Бура // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2019. — Вип. 9. — С. 24-36. — Бібліогр.: 8 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 2411-4146
dc.identifier.other DOI: 10.31475/fil.dys.2019.09.03
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178733
dc.description.abstract У статті здійснено типологічний аналіз міфологічної основи образу матері-богині у творах Д.Гуменної (казка-есе «Благослови, Мати!») та Д.Лессінг (роман «Ущелина»). Акцентовано на специфіці зображення епохи матріархату, акцентовано на ролі жінки в житті суспільства, її магічних й особистісних якостях, подібності до божества. Д.Гуменна апелює до міфів Трипілля та українського язичництва, багатогранно змальовує різноманітні обряди, котрі виконували давні жінки, оберігаючи власний рід та дбаючи про циклічність та безперервність життя. Д.Лессінг створює власну неповторну модель художнього антропогенічного міфу, згідно з яким жінки з’явились першими на землі, а чоловіки постали пізніше, як аномалія, народжені матерями жіночого племені Ущелини. І українська, і англійська письменниця прагнуть реконструювати світові антропогенічні міфи, кожна вдаючись до специфічного способу художнього переосмислення ролі минулого людства. Їх твори відрізняються за стилістикою та способом структурування оповіді, але спільним є прагнення письменниць привернути увагу читача до трансформації ролі жінки в історичному розрізі й нагадати про міфологічний образ матері-богині, який відклав відбиток на формування сучасних цивілізацій. uk_UA
dc.description.abstract In this article the typological analysis of mythological bases of image of mothergoddess in the works of D. Humenna (fairy tale-essay «Bless, Mother!») and D. Lessing («The Cleft») was made. The stress was made on specifics of describing the epoch of matriarchy, on the woman’s role in society, her magic and personal characteristic, her similarity to deity. D. Humenna appeals to myths of Trypillya and Ukrainian paganism, describes different customs which were performed by old women as multidimensional phenomenon. D. Lessing creates her own model of literary antropogenic myth, according to which, a woman was the first to appear on the Earth and a man appeared later, as an anomaly, born to the mothers of women belonging to the tribe called the Cleft. Both Ukrainian and English writers wanted to reconstruct world’s antropogenic myths, each of them used the specific method of artistic rethinking of the role of human past. Their works differs in stylistics and method of structuring the text, but the similarity is in their desire to draw readers’ attention to transformational role of a woman in historical context and remember about mythological image of mother-goddess, which has an impact on the formation of modern civilization. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Філологічний дискурс
dc.subject Літературознавство uk_UA
dc.title Специфіка художнього вияву образу богині в казці-есе Д. Гуменної "Благослови, Мати!" та романі Д. Лессінг "Ущелина" uk_UA
dc.title.alternative Specifics of Artistic Expression of Goddess Image in Fairy Tale-Essay «Bless, Mother!» Written by D. Humenna and in the Novel «The Cleft» Written by D. Lessing uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 521.161.2-3.09 + 821.09 (410):82-343


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис