Доведено, що і травелог, й автобіографічний роман поєднані
авторським Я у пізнанні оточення – Іншого, одначе травелог від роману (поеми) різниться тим, що оповідь розпочинається не від
народження, дитячих літ наратора, а від початку подорожі
суб’єкта, й виклад матеріалу досить таки довільний, він неодмінно
завершується поверненням оповідача додому під враженнями від
побаченого в процесі мандрів. З’ясовано, що письменник-мандрівник
спирається на свої подорожні нотатки, позаяк центральний принцип
травелогу – це збір цікавої інформації під час перебування в чужій
країні. Визначено типологію та елементи травелогу, зокрема, свій
національний колорит за допомогою чужого наративу у порівняльному полі, а також – чужий національний простір,
сприйнятий внутрішнім світом оповідача. У травелозі неодмінно
присутнє авторське «Я», через нього постає біографічна панорама.
Розкрито, що в складових літературного травелогу присутній квест,
який додає інтриги, пригодницьких фрагментів, де автор є головним гравцем передачі читачам особисто спостереженої історії, його
взаємодії з ландшафтом, як і те, що складовою травелогу є висока ступінь деталізації та достовірності передачі інформації реципієнтам.
It is proved that travelogue, and the author’s autobiographical novel are
connected by the author’s I in cognition of environment - Other, however travelogue
of the novel (poem) differs in the fact that the story begins not with birth, children
years of the narrator, but with the beginning of the subject’s trip. The presentation of
the material is quite arbitrary, it always ends with the narrator’s return home
impressed by what he saw during the travels. It is shown that the writer-traveller
uses his travel notes, because the central principle of the travelogue is a collection of
interesting іnformation while staying in a foreign country. Typology and elements of
the travelogue are determined, including its national character by using someone
else’s narrative in comparative field, as well as other’s national space perceived by
the inner world of the narrator. In travelogue is always presented the author’s «I»
because it presents biographical panorama. It is revealed that in the components of
the literary travelogue there is always the quest that adds intrigue, adventure
fragments, where the author is a key player in the transfer of personal observations
of the story to the readers, interaction with the landscape, and also that the part of
the travelogue is the rate of detalais and accuracy of information transfer to the
recipients.