У статті йдеться про наративно-риторичні особливості твору
Христофора Філалета «Апокрисис». Досліджено, що поєднання в
тексті різних типів фігур виконує важливу функцію емоційного
підсилення і може виступати додатковим експресивним аргументом.
З'ясовано, що автор вправно використовує різні способи інтеграції
тексту, звертаючись до основних прийомів поєднання різних його
частин між собою – когезії, ретроспекції та проспекції. За допомогою
когезії забезпечується зв’язок між різними частинами тексту.
Особливо зчаста в Христофора Філалета серед засобів когезії зустрічаються вислови «з одного боку» та «з іншого боку», що
демонструє його бажання подати читачеві об’єктивну картину, демонструючи різні аспекти проблеми, що розглядається.
Простежено вплив полемічного канону на композиційну та стильову специфіку твору, виокремлюється та аналізується комплекс
риторичних засобів, які використовуються автором задля впливу на реципієнта.
The article refers to the narrative-rhetorical peculiarities of the work by
Khrystofor Filalet «Apokrysys». It is investigated that the combination in
the text of different types of shapes performs a vital function in the
emotional gain and can act as an additional expressive argument. It is
found out that the author cleverly uses different ways of integrating text,
addressing to the main techniques of combining its various parts to each
other – cohesion, retrospection and prospects. With the help of cohesion the connection between different parts of the
text is kept. Very often Khrystofor Filalet among the means of cohesion, uses
the expressions «on one hand» and «on the other hand», which demonstrates
his desire to provide the reader with an objective picture, showing different
aspects of the problem under consideration. The influence of the polemical Canon on the compositional and stylistic specifics of the work is traced, the complex of rhetorical means used by the author to influence the recipient are singled out and analyzed.