Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Постбрехтівський театр: «Горації та Куріації» Бертольта Брехта і «Горацій» Гайнера Мюллера як Lehrstück-драматургія

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Федоренко, Л.
dc.date.accessioned 2020-11-29T17:55:50Z
dc.date.available 2020-11-29T17:55:50Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Постбрехтівський театр: «Горації та Куріації» Бертольта Брехта і «Горацій» Гайнера Мюллера як Lehrstück-драматургія / Л. Федоренко // Сіверянський літопис. — 2020. — № 5. — С. 118-127. — Бібліогр.: 16 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 2518-7430
dc.identifier.other DOI: 10.5281/zenodo.4120858
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/173317
dc.description.abstract Актуальність статті зумовлена необхідністю теоретичного та літературознавчого вивчення жанрових та поетологічних особливостей постбрехтівського театру шляхом порівняльного аналізу п'єс «Горації та Куріації» (1934/35) Бертольта Брехта та «Горацій» (1968) Гайнера Мюллера. Для досягнення поставленої мети були використані такі методи дослідження: культурно-історичний, порівняльно-історичний, структурно-семантичний, описовий, метод зіставлення, літературознавчий аналіз та синтез. Наукова новизна. В статті вперше досліджено процес розвитку та модифікації жанру Lehrstück в драматургії Гайнера Мюллера на матеріалі п'єси «Горацій». Висновки. Сюжет п'єс обох німецьких драматургів звертається до книги давньоримського історика Тіта Лівія «Ab urbe condita» і представляє авторську інтерпретацію війни між містами Римом та Альба-Лонгою. З римського першоджерела перейнятий також принцип замісництва, згідно з яким війська зображувалися окремими представниками. Порівняльний літературознавчий аналіз п'єси «Горації та Куріації» Бертольта Брехта та п'єси «Горацій» Гайнера Мюллера дозволив виділити такі типологічні особливості жанру Lehrstück, що є характерними для обох творів: високий ступінь абстрактності та стилізації зображення; широке використання засобів стародавнього китайського та японського театрального мистецтва; розглянуті п'єси – це по суті навчальні вправи (Lern-Spiel), які відповідно до задуму автора та способу оформлення сцени є підготовкою гравців до діяльності в політичній та соціальній сфері; п'єси передбачають самодослідження в грі та через гру; учасники повинні обмінюватися ролями під час постановки; п'єси написані не для професійної сцени, а радше для художньої самодіяльності. На основі виявлених загальних типологічних особливостей п'єс Б. Брехта та Г. Мюллера робимо висновок про вплив драматургії Брехта, зокрема жанру Lehrstück, на постбрехтівський період. uk_UA
dc.description.abstract The relevance of the article is due to the need for a theoretical and literary study of the genre and poetological features of the post-Brecht theater through a comparative analysis of the play «The Horatians and The Curiatians» (1934/35) by Bertolt Brecht and «The Horatian» (1968) by Heiner Müller. To achieve this goal, the following research methods were used: cultural-historical, comparative-historical, structuralsemantic, descriptive, literary analysis and synthesis. Scientific novelty. The process of development and modification of the Lehrstück genre in the playwright Heiner Müller on the material of the play «The Horatian» is investigated. Conclusions. The plot of the plays of German playwrights refers to the book «Ab urbe condita» by the ancient Roman historian Titus Livius and presents the author’s interpretation of the war between the cities of Rome and Alba Longa. The principle of substitution was also adopted from the Roman original source, when one of their representatives represented whole armies. Based on the identified general typological features of the plays of Brecht and Müller, a conclusion is drawn about the influence of Brecht’s dramaturgy, in particular the Lehrstück genre, in the post-Brecht period. A comparative literary analysis of the play «The Horatians and The Curiatians» by Bertolt Brecht and the play «The Horatian» by Heiner Müller allowed to distinguish the following typological features of the Lehrstück genre that are characteristic of both plays: the plays are a training exercise (learning play), preparing for the activity in the political and social sphere of players according to the author’s intention and stage implementation; the high degree of abstraction and styling of the image; use of Chinese and Japanese theater art; plays involve self-exploration in play and play; players must exchange roles during the production; the plays were written not for professional, but for amateur production. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Сiверянський літопис
dc.subject Літературознавчі студії uk_UA
dc.title Постбрехтівський театр: «Горації та Куріації» Бертольта Брехта і «Горацій» Гайнера Мюллера як Lehrstück-драматургія uk_UA
dc.title.alternative (Post)-Brecht Theatre: Bertolt Brecht’s «The Horatians and the Curiatians» and Heiner Müller’s «The Horatian» as Lehrstück-Dramaturgy uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 821.112.2


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис