Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Finite Element Analysis of the Temperature Field of an Emergency Brake and Study of its Thermal Properties

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Wen, H.
dc.contributor.author Yang, F.
dc.contributor.author Lv, W.Q.
dc.contributor.author Chen, Y.X.
dc.contributor.author Wang, Q.W.
dc.date.accessioned 2020-11-28T15:28:18Z
dc.date.available 2020-11-28T15:28:18Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Finite Element Analysis of the Temperature Field of an Emergency Brake and Study of its Thermal Properties / H. Wen, F. Yang, W.Q. Lv, Y.X. Chen, Q.W. Wang // Проблемы прочности. — 2015. — № 1. — С. 157-163. — Бібліогр.: 16 назв. — англ. uk_UA
dc.identifier.issn 0556-171X
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/173276
dc.description.abstract For simulation of typical operating conditions of an emergency brake, analyze the theoretical heat energy of single emergency braking. The formula of the maximum temperature of a contact point was derived from the theory of friction heat conduction during braking. The finite element model of the disc brake temperature field was constructed with ANSYS/LS-DYNA software. The effect of brake safety factor and different thermal properties on the temperature field is analyzed, indicating that the temperature distribution of ductile iron brake friction pairs is superior to the steel brake ones. The results and analysis provide certain indications of the design and applicability of an emergency brake. uk_UA
dc.description.abstract Для моделирования типичных условий эксплуатации аварийного тормоза проанализирована теоретическая тепловая энергия одного аварийного торможения. Выведена формула максимальной температуры контактной точки на основании теории теплопроводности трения при торможении. Конечноэлементная модель температурного поля дискового тормоза была построена с использованием программного пакета ANSYS/LS-DYNA. Проанализировано влияние запаса прочности тормaза и различных тепловых свойств на температурное поле. Результаты показали, что распределение температур в парах трения тормоза из чугуна с шаровидным графитом более равномерно, чем в парах трения стального тормоза. Полученные результаты и выполненный анализ позволяют дать некоторые рекомендации относительно конструкции и применения аварийного тормоза. uk_UA
dc.description.sponsorship This work is supported by the Shanxi Province Excellent Innovation Project for Graduate (Grant No. 20123102), Shanxi Province Natural Science Foundation (Grant No. 2010011031-4), Development and Demonstration of Logistics Prodigy Construction and Operation Technology of the Western Port (2011-328-222-560). uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.publisher Інститут проблем міцності ім. Г.С. Писаренко НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Проблемы прочности
dc.subject Научно-технический раздел uk_UA
dc.title Finite Element Analysis of the Temperature Field of an Emergency Brake and Study of its Thermal Properties uk_UA
dc.title.alternative Конечноэлементный анализ температурного поля аварийного тормоза и изучение его тепловых свойств uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 539.4


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис