В статье анализируется бронзовая фигурка быка, плакированная золотом, из собрания Б.И. и В.Н. Ханенко. Фигурка происходит из Зотоношского уезда Полтавской губернии, но в наше время была ошибочно отнесена к комплексу Шумейковского кургана в Посулье. На основании стилистического анализа ее датировка определяется первой половиной V в. до н.э. Делается предположение, что она входила в декор колчана. Рассматриваются некоторые вопросы семантики образа быка в скифском искусстве и возможные причины изображения этого животного с головой, повернутой анфас.
У статті аналізується бронзова фігурка бика, плакована золотом, із зібрання Б.І. та В.І. Ханенків. Фігурка походить із Золотоніського повіту Полтавської губернії, але у наш час була помилково віднесена до складу Шумейківського кургану, що у Посуллі. На підставі стилістичного аналізe визначається її датування першою половиною V ст. до н.е. Висловлюється припущення, що вона входила до декору сагайдаку. Розглядаються деякі питання семантики образу бика у скіфському мистецтві та можливі причини зображення цієї тварини з головою, повернутою анфас.
The article analyzen the bull – shaped bronze figure clad with gold plaque, from the collection of B.I. and V.I. Khanenko. This figure comes from Zolotonosha uyezd of Poltava gubernia. Our time it was wrongly attributed as a find from Shumeyko barrow in Sula valley. After its style the figure of bull dates from the first part of the 5th century B.C. and is suggested to decorate a quiver. There are considered the semantic meaning of bull’s image in the Scythian art and explication of the position with the head en face.