In current paper an analysis has been performed and automated public transport management system, which allows tracking the current position of public transport units, pay fare and search for acceptable parameters of public transport routes, has been proposed. Finding of acceptable route parameters is achieved by using of proposed simulation agent-oriented model with such parameters as the traffic interval and the amount of public transport vehicles on the route. The possibility of finding acceptable parameters of the route in such a way that the number of passengers at stops went to zero has been demonstrated on an example of one of the public transport routes. Performed experiments confirmed the effectiveness of the proposed model for solving problem of finding acceptable parameters of the route due to the organization of maintenance in such a way that the number of passengers at the stops was close to zero. Perspectives for further research are the extension of the developed system by increasing the number of input parameters and integrating it with other public transport management systems.
У даній роботі проведено аналіз і запропоновано автоматизовану систему управління громадським транспортом, яка дозволяє відстежувати поточну позицію одиниць громадського транспорту, оплачувати проїзд і проводити пошук прийнятних параметрів маршрутів громадського транспорту. Пошук прийнятних параметрів маршруту досягається за рахунок запропонованої імітаційної агентно-орієнтованої моделі з такими параметрами, як інтервал руху одиниць громадського транспорту та кількість одиниць транспорту на кожному з маршрутів. На прикладі одного з маршрутів громадського транспорту продемонстрована можливість пошуку прийнятних параметрів маршруту таким чином, щоб кількість пасажирів на зупинках прямувала до нуля. Проведені експерименти підтвердили ефективність запропонованої моделі при вирішенні задач пошуку прийнятних параметрів маршруту за рахунок організації обслуговування таким чином, щоб кількість пасажирів на зупинках була близькою до нуля. Перспективи подальших досліджень полягають у розширенні розробленої системи за рахунок збільшення кількості вхідних параметрів та її інтеграції з іншими комплексами управління громадським транспортом.
В данной работе проведен анализ и предложена автоматизированная система управления общественным транспортом, которая позволяет отслеживать текущую позицию единиц общественного транспорта, оплачивать проезд и производить поиск приемлемых параметров маршрутов общественного транспорта. Поиск приемлемых параметров маршрутов достигается за счет предложенной агентно-ориентированной модели с такими параметрами, как интервал движения единиц общественного транспорта и количество единиц транспорта на каждом из маршрутов. На примере одного из маршрутов общественного транспорта продемонстрирована возможность поиска приемлемых параметров маршрутов таким образом, чтобы количество пассажиров на остановках стремилось к нулю. Проведенные эксперименты подтвердили эффективность предложенной модели при решении задачи поиска приемлемых параметров маршрута за счет организации обслуживания таким образом, чтоб количество пассажиров на остановках стремилось к нулю. Перспективы дальнейших исследований возможны в сторону расширения разработанной системы за счет увеличения количества входных параметров и ее интеграции с другими комплексами управления общественным транспортом.