Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Соціально адекватний менеджмент регіонального людського розвитку в Українському Донбасі та на Поділлі (виклики, наміри та реалії виміру: 2003–2013; 2017–2027): Частина 2 – Парадигма людяності, гармонії та місії регіону

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Столяров, В.Ф.
dc.contributor.author Шинкарюк, О.В.
dc.date.accessioned 2019-12-02T18:15:47Z
dc.date.available 2019-12-02T18:15:47Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Соціально адекватний менеджмент регіонального людського розвитку в Українському Донбасі та на Поділлі (виклики, наміри та реалії виміру: 2003–2013; 2017–2027): Частина 2 – Парадигма людяності, гармонії та місії регіону / В.Ф. Столяров, О.В. Шинкарюк // Економічний вісник Донбасу. — 2019. — № 3 (57). — С. 241-281. — Бібліогр.: 25 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1817-3772
dc.identifier.other DOI: 10.12958/1817-3772-2019-3(57)-241-281
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/161229
dc.description.abstract У статті розкрито основи соціально адекватного менеджменту регіонального людського розвитку: провідні елементи та основні складові механізму державного регулювання регіонального людського роз¬витку, алгоритм його функціонування, матриця завдань та індикаторів узгодженості Цілей Розвитку Тисячоліття з показниками Індексу регіонального людського розвитку, логічна схема оцінки результативності та ефективності механізму державного регулювання регіонального людського розвитку. Розкрито показники і напрями досліджень "Довге та здорове життя", "Добробут та гідні умови праці", "Освіта" спрощеного порядку розрахунків Індексу регіонального людського розвитку областей України з 2017 року. Наведено результати прогнозних розрахунків ІРЛР Хмельницької області на період до 2020 року з рекомендаціями уточнення стратегічних цілей роз-витку. Розглянуто основні етапи моделювання і прогнозування Індексу регіонального людського розвитку Луганської і Донецької областей за період 2009-2020 років. Розкрита організаційно-методична схема виконання Державної цільової програми відновлення та розбудови миру в східних регіонах України. Наведено прогнозні пропорції джерел і обсягів фінансування цієї програми. Розглянута еволюція намірів органів загальнонаціональної влади відповідно до динаміки сучасних викликів та еволюція варіантів виконання намірів для забезпечення їх подолання, які зорієнтовані на впровадження соціально адекватного менеджменту як інструменту узгодження і уточнення управлінських зусиль з органами регіональної влади. Обґрунтовано нові уявлення Парадигми людяності, гармонії і місії Українського Донбасу щодо регіонального людського розвитку. Категорія людяності розкрита в контексті роз-робки Регіональних програм людського розвитку з конкретизацією на прикладі Хмельницької області для застосування при розробці таких програм для Луганської і Донецької областей. Категорія гармонії розкрита в контексті встановлення пропорцій між державним і місцевими бюджетами, між державною, комунальною і приватною власністю з використанням еталонних пропорцій "Золотого перетину". Категорія місії розкрита у впроваджені ідей і положень бюджетного федералізму при визначені фінансової автономії Луганської і Донецької областей Українського Донбасу. Розроблено моделі прогнозування Індексу регіонального людського розвитку окремо для Луганської і окремо для Донецької областей в умовах розділення їх територій на контрольовану і неконтрольовану органами загальнонаціональної і регіональної влади України дозволяють визначати рівень та структуру стратегічних індикаторів людського розвитку, що можуть бути, або повинні бути досягнуті в умовах впровадження бюджетного федералізму, який визначатиме масштаби їх фінансової автономії. Отримано стратегічні індикатори людського роз-витку для проведення соціального діалогу органів регіональної влади з органами загальнонаціональної влади при встановлені еталонних пропорцій між місцевими бюджетами Луганської і Донецької областей з державним бюджетом України на основі гармонійних пропорцій "Золотого перетину". uk_UA
dc.description.abstract В статье раскрыты основы социально адекватного менеджмента регионального человеческого развития: ведущие элементы и основные составляющие механизма государственного регулирования регионального человеческого развития, алгоритм его функционирования, матрица задач и индикаторов согласованности Целей Развития Тысячелетия с показателями Индекса регионального человеческого развития, логическая схема оценки результативности и эффективности механизма государственного регулирования регионального человеческого развития. Раскрыты показатели и направления исследований "Долгая и здоровая жизнь", "Благосостояние и достойные условия труда", "Образование" упрощенного порядка расчетов Индекса регионального человеческого развития областей Украины с 2017 года. Приведены результаты прогнозных расчетов ИРЧР Хмельницкой области на период до 2020 года с рекомендациями уточнения стратегических целей развития. Раскрыты основные этапы моделирования и прогнозирования Индекса регионального человеческого развития Луганской и Донецкой областей за период 2009-2020 годов. Раскрыта организационно-методическая схема выполнения Государственной целевой программы восстановления и развития мира в восточных регионах Украины. Приведенные прогнозные пропорции источников и объемов финансирования этой программы. Рассмотрена эволюция намерений органов общенациональной власти в соответствии с динамикой современных вызовов и эволюция вариантов исполнения намерений для обеспечения их преодоления, которые ориентированы на внедрение социально адекватного менеджмента как инструмента согласования и уточнения управленческих усилий с органами региональной власти. Обоснованы новые представления Парадигмы человечности, гармонии и миссии Украинского Донбасса по региональному человеческого развития. Категория человечности раскрыта в контексте разработки региональных программ человеческого развития с конкретизацией на примере Хмельницкой области для применения при разработке таких программ для Луганской и Донецкой областей. Категория гармонии раскрыта в контексте установления пропорций между государственным и местными бюджетами, между государственной, коммунальной и частной собственностью с использованием эталонных пропорций "Золотого сечения". Категория миссии раскрыта во внедрении идей и положений бюджетного федерализма при определении финансовой автономии Луганской и Донецкой областей Украинской Донбасса. Разработаны модели прогнозирования Индекса регионального человеческого развития отдельно для Луганской и отдельно для Донецкой областей в условиях разделения их территорий на контролируемою и неконтролируемою органами общенациональной и региональной власти Украины позволяют определять уровень и структуру стратегических индикаторов человеческого развития, которые могут быть или должны быть достигнуты в условиях внедрение бюджетного федерализма, который будет определять масштабы их финансовой автономии. Получены стратегические индикаторы человеческого развития для проведения социального диалога органов региональной власти с органами общенациональной власти при установлении эталонных пропорций между местными бюджетами Луганской и Донецкой областей с государственным бюджетом Украины на основе гармоничных пропорций "Золотого сечения". uk_UA
dc.description.abstract The article outlines the foundations of socially adequate management of regional human development: the leading elements and main components of the mechanism of state regulation of regional human development, its functioning algorithm, the matrix of tasks and indicators of the coherence of the Millennium Development Goals with the indicators of the Regional Human Development Index, the logical scheme for evaluating the effectiveness and efficiency of the state regulation of regional human development. The indicators and directions of researches "Long and healthy life", "Welfare and decent working conditions", "Education" of simplified order of calculations of the Index of regional human development of regions of Ukraine since 2017 are revealed. The results of the forecast calculations of the RHDI of the Khmelnitsky region for the period up to 2020 with the recommendations for clarification of the strategic development goals are presented. The main stages of modeling and forecasting of the Regional Human Development Index of Luhansk and Donetsk oblasts for the period of 2009-2020 are revealed. The organizational and methodical scheme of implementation of the State Target Recovery and Peacebuilding Program in the eastern regions of Ukraine is disclosed. The projected proportions of sources and funding amounts for this program are presented. The evolution of the intentions of the authorities of the national authorities according to the dynamics of modern challenges and the evolution of the options for implementing the intentions to overcome them, which are oriented towards the introduction of socially adequate management as an instrument for coordinating and clarifying management efforts with the regional authorities, are considered. New ideas of the paradigm of humanity, harmony and mission of the Ukrainian Donbass concerning regional human development are grounded. The category of humanity is disclosed in the context of the development of Regional Human Development Programs with specification on the example of the Khmelnytsky Oblast for use in the development of such programs for Luhansk and Donetsk oblasts. The category of harmony is disclosed in the context of establishing proportions between state and local budgets, between state, communal and private property using reference proportions of the Golden Section. The category of mission is disclosed in the introduction of ideas and regulations of budgetary federalism in determining the financial autonomy of the Lugansk and Donetsk regions of the Ukrainian Donbass. The models of forecasting the Regional Human Development Index separately for Luhansk and separately for the Donetsk regions in conditions of division of their territories into controlled and uncontrolled bodies of national and regional authorities of Ukraine allow to determine the level and structure of strategic indicators of human development that may or must be achieved under conditions the introduction of fiscal federalism, which will determine the extent of their financial autonomy. Obtained strategic indicators of human development for conducting social dialogue of regional authorities with bodies of national authorities with established reference proportions between local budgets of Luhansk and Donetsk regions with the state budget of Ukraine on the basis of harmonious proportions of "Golden section". uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут економіки промисловості НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Економічний вісник Донбасу
dc.subject Соціально-економічні проблеми Донбасу uk_UA
dc.title Соціально адекватний менеджмент регіонального людського розвитку в Українському Донбасі та на Поділлі (виклики, наміри та реалії виміру: 2003–2013; 2017–2027): Частина 2 – Парадигма людяності, гармонії та місії регіону uk_UA
dc.title.alternative Социально адекватный менеджмент регионального человеческого развития в Украинском Донбассе и на Подолье (вызовы, намерения и реалии измерения: 2003-2013; 2017-2027): Часть 2 – Парадигма человечности, гармонии и миссии региона uk_UA
dc.title.alternative Socially adequate management of regional human development in the Ukrainian Donbass and Podillya: (challenges, intentions and realities of measurement: 2003-2013; 2017-2027): Part 2 – Paradigm of humanity, harmony and mission of the region uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 332.12:331.5:658.5(477.6+477.43)


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис