У статті дається визначення освітньо-культурного середовища повітових міст і містечок Правобережної
України кінця ХVІІІ – початку ХХ ст. Підкреслюються особливості
його формування в умовах взаємодії, конкуренції, а то й конфронтації багатоетнічного міського населення. Пропонується головним компонентом культурного середовища вважати міські навчальні заклади. Розвивається теза про уповільнені темпи культурного життя
повітових міст і містечок Правобережжя.
В статье дается определение
образовательно-культурной среды уездных городов и местечек Правобережной Украины конца ХVІІІ – начала ХХ вв. Подчеркиваются особенности ееформирования в условиях взаимодействия, конкуренции,
а то и конфронтации многоэтничного городского населения. Предлагается главным компонентом культурной среды считать городские
учебные заведения. Развивается тезис о замедленных темпах культурного развития уездных городов и местечек украинского Правобережья.
In this article, I aim to define educational and cultural environment of
provincial (povitovi)) cities and towns of the Right-Bank Ukraine at the
end of the 18th – the beginning of the 20th cc. I emphasize the main features
in its formation under the conditions of relationships, competition,
and at times confrontation of multi-ethnical town population. I offer to
consider the main component of cultural environment to be town’s educational
establishments and develop the idea of a decelerated pace of cultural
life of provincial cities and towns of the Right-Bank Ukraine.