Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

"Герої" та "антигерої": персоналії української історії у російських та польських шкільних підручниках

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Батуріна, С.
dc.date.accessioned 2019-10-22T16:36:59Z
dc.date.available 2019-10-22T16:36:59Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation "Герої" та "антигерої": персоналії української історії у російських та польських шкільних підручниках / С. Батуріна // Історіографічні дослідження в Україні: Зб. наук. пр. — 2017. — Вип. 27. — С. 104-118. — Бібліогр.: 28 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 2415-8003
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/160077
dc.description.abstract Підручники з історії є цінним джерелом рефлексії суспільної свідомості, надто в категоріях конструювання образу «іншого». Існування позицій «герой-антигерой» пов’язане із таким процесом. В статті на основі аналізу російських та польських підручників періоду 1990–2016 рр. відображено основні тенденції у сприйнятті українських історичних діячів на сторінках дидактичної літератури країн-сусідів. Відмічено, що оцінка їх діяльності залежить від особливостей історіографічного та політичного дискурсу в кожній з країн. Предметом аналізу стали образи трьох представників вітчизняної історії – Данила Галицького, Богдана Хмельницького та Івана Мазепи. Інтерпретація їх діяльності в польських та російських підручниках найбільш виразна, що зумовлене їхнім впливом на хід національних історичних процесів. uk_UA
dc.description.abstract History textbooks are a valuable source of reflection the social consciousness, especially in the terms of constructing the image of «the other». The existence of positions «hero-antihero» is associated with this process. The article is based on an analysis of Russian and Polish textbooks period 1990–2016. The main trends in the perception of Ukrainian historical figures on the pages of didactic literature of neighboring countries are shown. It is noted that the evaluation of their activity depends on the characteristics of historiography and political discourse in each country. The subject of the analysis were images of three representatives of national history – Danylo Galyts`kyj, Bohdan Khmelnytsky and Ivan Mazepa. The interpretation of them in Polish and Russian textbooks is most expressive due to their impact on the national historical processes. uk_UA
dc.description.sponsorship Статтю підготовлено за фінансової підтримки Канадського інституту українознавчих студій із фонду Левка та Марійки Бабій. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут історії України НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Історіографічні дослідження в Україні
dc.subject Проблемна історіографія uk_UA
dc.title "Герої" та "антигерої": персоналії української історії у російських та польських шкільних підручниках uk_UA
dc.title.alternative «Heroes» and «anti-heroes». Ukrainian history personalities in the of Russian and Polish school textbooks uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 930.1:(470+571):(477)+(075+8)


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис