Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Ільницький, М. |
|
dc.date.accessioned |
2019-10-03T15:43:54Z |
|
dc.date.available |
2019-10-03T15:43:54Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
Поруч із ним ішли два велетні - білий і чорний (міфологічна основа оповідання Івана Франка "Як Юра Шикманюк брів Черемош") / М. Ільницький // Слово і час. - 2017. - № 7. - С. 36-42. — Бібліогр.: 10 назв. — укp. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
0236-1477 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/159412 |
|
dc.description.abstract |
Стаття з'ясовує міфологічний компонент в оповіданні І. Франка “Як Юра Шикманюк брів
Черемош”. Дослідник виводить його із джерел зороастрійського міфологічного світогляду, в основі
якого лежить боротьба доброго (Ормузд) і злого (Агріман) начал, та слов’янської міфології із
суперництвом Білобога і Чорнобога. Окреслено також художню трансформацію цих мотивів у
наступні періоди розвитку літератури. У стильовому аспекті автор трактує оповідання І. Франка
як синтез реалістичного і символістичного начал, де міфологічний складник виступає супроводом
і квінтесенцією життєвої ситуації. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
The article reveals mythological component in the story “How Yura Shykmanyuk waded across
Cheremosh” by Ivan Franko. The researcher deduces it from the sources of Zoroastrian world-view
based on the battle of good (Ormuzd) and evil (Agriman) elements as well as from Slavic mythology with
rivalry of Biloboh (White God) and Chornoboh (Black God). The artistic transformation of these motives
in subsequent literature periods is outlined. In terms of style, the author of the article considers the
story by Franko as synthesis of realistic and symbolistic elements where the mythological component
appears as accompaniment and quintessence of life situation. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Статья посвящена выяснению мифологического
компонента в рассказе И. Франко “Как Юра Шикманюк
переходил вброд Черемош”. Автор выводит этот мотив из
истоков зороастрийского мифологического мировоззрения,
в основе которого лежит борьба доброго (Ормузд) и злого
(Ахриман) начал, и соперничества Белобога и Чернобога
в славянской мифологии. Очерчена также художественная
трансформация этих мотивов в последующие периоды развития
литературы. В стилевом аспекте автор усматривает в рассказе
И. Франко синтез реалистического и символического начал, где
символический компонент выступает в качестве параллели и
квинтэссенции жизненной ситуации. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Слово і Час |
|
dc.subject |
Ad fontes! |
uk_UA |
dc.title |
Поруч із ним ішли два велетні - білий і чорний (міфологічна основа оповідання Івана Франка "Як Юра Шикманюк брів Черемош") |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Two Giants Went Beside Him – the White One and the Black One (The Mythological Basis of the Story “How Yura Shykmanyuk Waded across Cheremosh” by Ivan Franko) |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Рядом шли два великана – Белый и Черный (мифологическая основа рассказа Ивана Франко “Как Юра Шикманюк переходил вброд Черемош”) |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
dc.identifier.udc |
821.161.2: 82-32: “190” І. Франко |
|
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті